خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پیشنهاد ایران به اجلاس بین ادیان برای تاسیس «مرکز مطالعات آسیب‌شناسی ادیان»

اجلاس بین ادیان به تازگی در قزاقستان با حضور رهبران دینی جهان و نمایندگان ادیان مختلف برگزار شد، نماینده ایران در این کنگره با پیشنهاد تاسیس مرکز مطالعات آسیب‌شناسی ادیان دغدغه جامعه دینی ایران را برای جهان مخابره کرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور در گفت‌وگویی در سالن اجلاس بین ادیان نورسلطان بیان کرد: برخی تلاش می‌کنند نشان دهند دین در جامعه نقش خود را از دست داده است اما با شیوع بیماری کرونا و شکل‌گیری بسیج مردمی برای کمک به مردم نشان داد دین در عرصه جامعه همچنان نقش‌آفرین است.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اظهار کرد: پیشنهاد ایران به هفتمین کنگره جهانی ادیان و مذاهب در شهر نورسلطان ایجاد «مرکز مطالعات آسیب‌شناسی ادیان» است و در ادامه آن افکارسنجی و نظرسنجی درست میان دینداران جهان شکل گیرد.

حجت‌الاسلام ایمانی‌پور تصریح کرد: برخی مراکز آمارساز ادعا می‌کنند ادیان دیگر برای مردم و جامعه قابل پذیرش نیست اما اگر یک نظرسجنی و آمارسنجی درست شکل گیرد، نقش پررنگ دین در جامعه به خوبی مشخص خواهد شد.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: هفتمین کنگره جهانی ادیان در نورسلطان قزاقستان فرصت خوبی است تا همکاری‌های دینی بین ایران و دیگر نهادهای دینی جهان گسترش یابد.

حجت‌الاسلام ایمانی‌پور افزود: مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌ها در ایران به مدت ۳۰ سال با نهادهای دینی مختلف در سراسر جهان از جمله واتیکان گفت وگو می‌کند.

وی همچنین گفت: همکاری‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و قزاقستان درحال کسترش است.

حجت‌الاسلام ایمانی‌پور با بیان اینکه سیاست دولت جدید ایران گسترش همکاری‌ها با همسایگان است تصریح کرد، در جریان سفر رئیس جمهوری قزاقستان به ایران چند سند همکاری ازجمله همکاری فرهنگی بین دو کشور امضاء شد.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران تاکید کرد، با امضای این اسناد و لغو روادید ۱۴ روزه بین ایران و قزاقستان انتظار می‌رود روابط دو کشور در همه بخش‌ها به ویژه بخش فرهنگی گسترش یابد.

ادیان
چندی پیش مدال طلای گفتگوی دینی اجلاس بین ادیان قزاقستان به نماینده ایران اعطا شد / عکس: isna

تشکیل کمیته علمی همکاری‌های فارابی بین ایران و قزاقستان

حجت‌الاسلام ایمانی‌پور افزود: همکاری دانشگاهی خوبی بین ایران و قزاقستان به ویژه در بخش ایرا‌ن‌شناسی با دانشگاه‌های معتبر قزاقستان مانند دانشگاه فارابی و دانشگاه اوراسیا وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: در جریان سفر رئیس جمهوری قزاقستان به تهران، رهبر معظم انقلاب اسلامی بر شکل‌گیری کمیته علمی گفت‌وگو درباره آثار فارابی و گسترش همکاری‌های علمی تاکید کردند.

حجت‌الاسلام ایمانی‌پور اظهار کرد: به‌زودی کمیته علمی همکاری‌های فارابی بین ایران و قزاقستان شکل می‌گیرد و انتظار می‌رود در ارتباط با نشر آثار فارابی و ترجمه آن به زبان قزاقی همکارهای خوبی انجام شود.

منبع icro
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.