خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

شبکه های مجازی در آخرالزمان و در هم آمیختگی خیر و شر

ادیان نیوز: حجت الاسلام رحیم کارگر در گفت و گویی با بیان اینکه در روایات آخرالزمانی و آینده نگری شاهد هشدار فراوانی هستیم، گفت: در راستای هشدار دهندگی روایات آخرالزمانی، ماهیت علائم آخرالزمان ماهیت تهدید خیز و چالش زا هستند.
وی با بیان اینکه روایات آخرالزمانی برای ما یک زندگی و عرصه جدیدی را مطرح می کند، خاطرنشان کرد: در این روایات گویی چیزی سر جای خودش نیست و همه چیز دگرگون شده است.
حجت الاسلام کارگر با بیان اینکه در جمع بندی روایات آخرالزمانی توجه به چند نکته مهم ما را متوجه خطرات شبکه های مجازی اجتماعی می کند، اظهارداشت: با توجه به اینکه علائم آخرالزمان می توانند در هر دوره مصداق هایی داشته باشند، باید دید آیا این علائم می تواند ما را نسبت به خطرات شبکه های اجتماعی آگاه کند.
مدیر گروه آینده پژوهی پژوهشکده مهدویت، تحول منفی در زندگی را ازجمله این خطرات دانست و بیان داشت: براساس روایات در آخرالزمان شاهد دگرگونی منفی در زندگی کیفی انسان هستیم. به این معنا که این روایات به ما می گویند، اصالت زندگی انسان و اصالت زندگی معنوی و فوق العاده انسان در خطر شدیدی است زیرا یک تحول منفی ضررش اول به خود بشر برمی گردد.
وی با بیان اینکه ما در آخرالزمان شاهد جولان گسترده شیطان خواهیم بود، ادامه داد: در این راستا ابزار، تکنیک ها و وسایل اغواکننده شیطان در آخرالزمان زیادتر است و انسان نباید این مساله را نادیده بگیرد.
حجت الاسلام کارگر افزود: در حال حاضر هیچ کس مخالف هیچ صنعت و فن آوری نیست. به خصوص برای شیعیان که باید آگاهی کامل از این موضوعات داشته باشند و این مساله کاملا عقلانی است. اما نکته مهم این است که ابزارها و تکنیک ها و فنونی در جهان کنونی است که وسیله گمراهی و انحراف بشر می شود و سعادت را از انسان دور می کند.
مدیر گروه آینده پژوهی پژوهشکده مهدویت با بیان اینکه درهم آمیختگی خیر و شر یکی از علائم آخرالزمان است، گفت: به این معنا که جای خیر و شر در دوران آخرالزمان با هم عوض می شود. مانند اینکه جای روز با شب عوض شود، در آخرالزمان بسیاری از مردم به سمت منکرات می روند. در حالی که فکر می کنند خیر است و جالب اینکه برایش توجیه نیز پیدا می کنند و برعکس این مساله نیز وجود دارد.
وی با بیان اینکه درهم آمیختگی خیر و شر در آخرالزمان به کمک ابزار ارتباطاتی نیز امکان پذیر است، خاطرنشان کرد: این وسایل ارتباطی که مایه توهم انسان ها شده و موجب خیال انگیزی انسان ها نیز می شود.
حجت الاسلام کارگر با اشاره به سست بودن و لرزان بودن پایه های فکری و اعتقادی انسان ها در آخرالزمان اظهارداشت: در آخرالزمان همه چیز لرزان و پوشالی می شود، اینکه اصل اعتقادات مشکل دار شود و ذهنیات و باورها نیز ضعیف می شود.
مدیر گروه آینده پژوهی پژوهشکده مهدویت با بیان اینکه باور به معاد، مکارم اخلاق و غیره در آخرالزمان سست شده و به راحتی قابل تخریب می شوند، تصریح کرد: نگه داشتن دین در آخرالزمان سخت ترین کار است و زمانی این اتفاق می افتد که زیربناهای اعتقادی مورد هجمه و تخریب قرار بگیرند و ما باید بدانیم در چه عصری و با چه ابزاری این پایه ها تخریب می شود که از روایات مشخص می شود.
وی با بیان اینکه با توجه به روایات آخرالزمان ما در برهه ای خطرناک از زمان ها گرفتار آلودگی و ناپاکی بسیاری خواهیم شد، گفت: گویا طهارت و نورانیت از زمین رخت بر می بندد و فضای غبارآلود معصیت بار شکل می گیرد. به طور مثال شهرهای آخرالزمانی شهرهایی هستند که از نورانیت بی بهره اند و فضای حاکم معصیت بار و شهوانی است.
حجت الاسلام کارگر با بیان اینکه این فضا ممکن است در همه زمان ها به وجود بیاید، ادامه داد: بحث حال حاضر این است که هشدارهای روایات ما را آگاه کند که اگر این فضا به وجود آمد، نجات و توبه بسیار سخت است و ما باید بدانیم که این فضا با چه وسیله و امکاناتی در چه برهه ای امکان تحقق بیشتر دارد.
مدیر گروه آینده پژوهی پژوهشکده مهدویت با طرح چند سوال، گفت: ولی سوال اصلی از سیاستمدارانی است که نقش اصلی در این زمینه دارند. اینکه آیا فعالیت ها و گسترده کردن کیفی و کمی فضاها و شبکه های مجازی برای پیوست فرهنگی است، آیا شما و کاربران مسئولیت اقدامات خود را برعهده می گیرید، آیا پیوست های فرهنگی در جهت منافع جمعی و دینی افراد است یا در جهت مطامع افراد؟
منبع: شبستان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.