خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

حمله به کلیساها در آمریکا از سال ۲۰۱۸ تاکنون ۱۷۴ درصد افزایش یافته است

گزارش تازه نشان داد

حملات متخاصمانه به کلیساها در آمریکا در حال افزایش است. نمی‌توان این روند را نادیده گرفت چون حمله به کلیسا، تخریب آن، آتش زدن کلیسا و حتی پیام‌های تهدیدآمیز علیه کلیسا در نفس خود ترسناک است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از “کریسشن هدلاینز”؛ بر اساس یافته‌های یک گزارش تازه حملات به کلیساها در آمریکا از سال ۲۰۱۸ تاکنون صد و هفتادوچهار درصد افزایش‌یافته است و تعداد حملات ثبت‌شده به کلیساها در آمریکا در ماه‌ها و سال‌های اخیر به‌شدت افزایش‌یافته است.

این گزارش نشان می‌دهد: افزایش حملات به کلیساها در سال ۲۰۲۲ به خشونت‌های ناشی از  اعلام دادگاه آمریکا در مورد مسئله سقط‌جنین ربط داشته است.

در این گزارش که از سوی “شورای تحقیق خانواده” واشنگتن دی سی تهیه‌شده، آمده است: بین ژانویه ۲۰۱۸ تا سپتامبر ۲۰۱۹ درمجموع چهارصد و بیست مورد خشونت و حمله‌بر سیصد و نودوهفت  کلیسا در امریکا به ثبت رسیده است. این در حالی ست که تعداد حملات در سال ۲۰۱۸ حدود پنجاه مورد گزارش‌شده بود. در سال ۲۰۱۹ اما به‌یک‌باره به هشتادوسه، در سال ۲۰۲۱ به نودوشش و در سال ۲۰۲۲ به صد و سی‌وهفت مورد افزایش یافت.

در سال ۲۰۲۰ پنجاه‌وچهار مورد خشونت و حمله به کلیساها در امریکا گزارش شد که نسبت به سال گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا، در قرنطینه بودن و کاهش تردد شهروندان آمریکایی کاهش‌یافته بود.

کلیساها در آمریکا
آمار نشان میدهد از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ تعداد حملات به کلیساها صد و هفتادوچهار درصد در آمریکا افزایش یافته است/ عکس:christianheadlines

“اقدامات خرابکارانه، آتش زدن و تیراندازی” به کلیساها از مواردی ست که در این گزارش موردبررسی قرارگرفته است. بر اساس گزارش، سیصد و چهل‌ودو مورد از چهارصد و بیست موردحمله به کلیساها از نوع اعمال خرابکارانه بوده است.

این در حالی ست که اداره “تحقیقات فدرال امریکا” نیز در مورد حملات به کلیساها داده‌های مشابه با گزارش تازه را اعلام کرده است. بر اساس داده‌های این اداره، جنایات خشونت‌بار علیه مسیحی‌ها از صد و هفتادودو مورد در سال ۲۰۱۸ به دویست و هفده مورد در سال ۲۰۱۹ و دویست و چهل مورد در سال ۲۰۲۱ افزایش‌یافته است.

گزارش می‌افزاید: اقدامات جنایت‌کارانه خرابکاری و تخریب اموال و دارایی‌های کلیساها نشان می‌دهد میزان احترام اجتماعی به دین و عبادتگاه‌ها ازجمله مسیحیت و کلیساها کاهش‌یافته است.

اینکه آمریکایی‌ها در مقایسه با گذشته به‌طور روزافزون و بسیار راحت به کلیساها حمله می‌کنند نشان‌دهنده یک مشکل اجتماعی کلان‌تر هست: باورهای اصلی مسیحیت به‌ویژه آن‌هایی که به مسائل سیاسی داغ مرتبط باکرامت انسانی و جنسیت مربوط می‌شود، به حاشیه رانده‌شده است.

بر اساس گزارش بسیاری از اقدامات خصومت‌آمیز سال ۲۰۲۲ به خشونت ناشی از مسئله سقط‌جنین مربوط می‌شود. گزارش در این سال پنجاه‌وهفت مورد خشونت و حمله به کلیساها که به‌طور مستقیم به اعتراضات یا پیام‌های خصومت‌آمیز طرفداران سقط‌جنین ارتباط دارد را به ثبت رسانده است. به‌طور مثال در تابستان سال جاری، چهار موردحمله طرفداران سقط‌جنین به کلیسای کاتولیک در ویسکانسین گزارش شد در حالی که بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ تنها پنج موردحمله مرتبط با مسئله سقط‌جنین به کلیساها صورت گرفته بود.

آریل دل تورکو، نویسنده گزارش و دستیار مدیر مرکز آزادی مذهبی در شورای تحقیقات خانواده، یافته‌های این گزارش را نگران‌کننده توصیف نمود.

وی افزود: حملات متخاصمانِ به کلیساها در آمریکا در حال افزایش است. نمی‌توان این روند را نادیده گرفت چون حمله به کلیسا، تخریب آن، آتش زدن کلیسا و حتی پیام‌های تهدیدآمیز علیه کلیسا در نفس خود ترسناک است و گاهی اوقات این اقدامات تنها با همین هدف صورت می‌گیرد. به‌ویژه در سال‌های اخیر، فوران خشم سیاسی با خشونت و خرابکاری علیه کلیساها مرتبط بوده است.

اعمال خشونت‌آمیز و بی‌احترامی به کلیساها و در سطح وسیع‌تر به دین و مذهب باید محکوم شود و اقدامات لازم برای تضمین آزادی‌های دینی روی دست گرفته شود: تمام انسان‌ها حق‌دارند آزادانه اعمال دینی خود را انجام دهند و آزاد زندگی کنند. اما به نظر می‌رسد حملات به کلیساها و دیگر اقدامات متخاصمانه در گام بعدی، آزادی دینی را در جامعه آمریکا هدف قرار دهد.

خبر اصلی «افزایش حملات به کلیساها در آمریکا افزایش یافته است» را اینجا بخوانید.

به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.