خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ادای احترام اسقف اعظم ارتدوکس به پیامبر اکرم(ص)+تصویر

به گزارش ادیان نیوز، اسقف اعظم کلیسای ارتدوکس قدس ضمن اشاره به اقدام یکی از هفته نامه‌های طنز فرانسه در انتشار تصاویر موهن به پیامبر مکرم اسلام، این اقدام را جنایتی زشت در حق بشریت بر شمرد.
«عطا الله حنا» ضمن مخالفت با هر گونه بی‌ادبی نسبت به رهبران دینی خاطرنشان ساخت: ما تروریسم را ـ چه در فرانسه و چه در هر جای دیگر دنیا ـ محکوم می‌کنیم؛ ولی انتشار این تصاویر موهن به باورهای اسلامی نیز به نوعی تروریسم محسوب می‌شود که ما آن را به شدت محکوم می‌کنیم.
وی در ادامه افزود: به نظر می‌رسد که برخی طرف‌ها در جامعه جهانی به دنبال برافروختن شعله جنگ‌های دینی و مذهبی هستند که باید با درایت، حس مسئولیت پذیری و رفتاری حکیمانه جلوی آنان را بگیریم.
این چهره سر‌شناس مسیحی گفت: ما تروریسم را محکوم می‌کنیم خواه به شکل اقدامات خشونت بار باشد و خواه در انتشار تصاویر موهن نسبت به ادیان تجلی یابد.
اسقف اعظم کلیسای ارتدوکس با شرکت در تظاهراتی که در محکومیت این اهانت بی‌شرمانه نشریه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر(ص) برگزار شد از مقامات اروپایی به ویژه فرانسه خواست برای جلوگیری از تکرار اهانت به ساحت رسول گرامی اسلام (ص)، قوانین مناسبی را وضع و اجرا کنند.
وی با در دست داشتن برگه‌ای که بر روی آن عبارت “فداک أبی أمی یارسول الله‏” عشق و احترام خود را به ساحت نبی مکرم اسلام، حضرت محمد مصطفی(ع) نشان داد.
چاپ تصاویر موهن به ساحت مقدس حضرت محمد(ص) در نشریه شارلی ابدو فرانسه، اعتراضات مسلمانان سراسر جهان را ضد این اقدام غربی‌ها بدنبال داشته است.
در همین زمینه شهرهای مختلف ایران، پاکستان، جمهوری آذربایجان، اردن، کویت، سوریه، یمن، لبنان، ترکیه، فلسطین، تونس، سومالی، سودان، موریتانی، مالی، مصر، نیجر و الجزایر طی روزهای گذشته صحنه تظاهرات سراسری در اعتراض به چاپ کاریکاتورهای موهن در نشریه فرانسوی بود. 

منبع: اهل بیت
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.