خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اقدام موهن نشریه شارلی ابدو مصادیق غرب در اعمال آزادی بیان را به چالش کشید

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابوالحسن نواب در بیانیه‌ای خاطرنشان کرد:

اقدام موهن نشریه شارلی ابدو بیش از آنکه به شخصیت و عظمتِ ملت ایران آسیب بزند، توجهِ بیش‌ترِ جهانیان، به‌ویژه، مسلمانان را به مظلومیت و در عین‌حال، قدرت ایرانِ بزرگ، معطوف می‌سازد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابوالحسن نواب «رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب» طی بیانیه‌ای در محکومیت اقدام موهن نشریه شارلی ابدو در اهانت به مقدسات دینی و ملی ایرانِ اسلامی آورده است: این نشریه‌ی چپ‌گرای چاپِ پاریس که پیشینه‌ای ننگین در اهانت به مقدسات اسلامی دارد، یکبار دیگر مبانی و مصادیق مغرب‌زمین در اِعمال آزادی بیان را به چالش کشید.

متن کامل بیانیه رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب به شرح زیر است.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ

اقدام موهنِ هفته ‌نامه‌ی فرانسویِ شارلی اِبدو در اهانت به مقدسات دینی و ملیِ ایرانِ اسلامی، بار دیگر احساسات دینی و میهنیِ ایرانیان را جریحه دار ساخت‌. این نشریه‌ی چپ‌گرای چاپِ پاریس که پیشینه‌ای ننگین در اهانت به مقدسات اسلامی دارد، یکبار دیگر هم صداقتِ غربی‌ها در کثرت‌گرایی و احترام به ادیان،مذاهب و اقوام مختلف را زیر سؤال برد و هم مبانی و مصادیق مغرب‌زمین در اِعمال آزادی بیان را به چالش کشید.

بی‌تردید، این لجام ‌گسیختگی بیش از آنکه به شخصیت و عظمتِ ملت ایران آسیب بزند، توجهِ بیش‌ترِ جهانیان، به‌ویژه، مسلمانان را به مظلومیت و در عین‌حال، قدرت ایرانِ بزرگ، معطوف می‌سازد. هدف‌ قرار دادنِ توأمانِ رهبرانِ نظام اسلامیِ ایران و پیامبرِ اسلام، این پیام را به جهانیان مخابره می‌کند که دشمنی با نظام اسلامیِ ایران از همان خاستگاهی برمی‌خیزد که توهین به مقدسات اسلامی را روا می‌شمرد و در دستور قرار می‌دهد.

اینجانب به نمایندگی از استادان، کارمندان و هزاران دانشجوی ایرانی و غیر ایرانی دانشگاه ادیان و مذاهب، این عمل شنیع را محکوم کرده، و عزت و سلامتِ رهبر معظمِ انقلاب و نیز سربلندیِ ملت بزرگِ ایران را از خدای متعال مسئلت نموده، و اطمینان می‌دهم که این کید نیز همچون مکرهای پیشین، به خودِ دشمنان و بدخواهان باز خواهد گشت.

سید ابوالحسن نواب
رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب

منبع روابط عمومی دانشگاه
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.