خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

رشد جامعه یهودیان در عربستان سعودی و مهاجرت معکوس صهیونیست‌ها در فلسطین اشغالی

منابع صهیونیست از پیشرفت روند عادی‌سازی روابط تل‌آویو ـ ریاض و رشد جامعه یهودیان در عربستان سعودی و همچنین رشد پدیده مهاجرت معکوس در سرزمین‌های اشغالی به مقصد آمریکا خبر می‌دهند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، یک روزنامه‌نگار اسرائیلی از قلب ریاض با اشاره به رشد جامعه یهودیان در عربستان سعودی درباره برداشت‌های خود از روابط و عادی‌سازی بین عربستان سعودی و رژیم اشغالگر اسرائیل صحبت کرد که بر اساس برآورد او بیش از پیش در حال نزدیک شدن به یکدیگر هستند.

انریکه زیمرمان، روزنامه‌نگار صهیونیست در گفت‌وگو با وب‌سایت اسرائیلی (i۲۴) در زمینه نزدیک شدن عربستان و رژیم صهیونیستی گفت: ما شاهد حضور یک جامعه یهودی در ریاض و فعالیت بازرگانان اسرائیلی هستیم که مدتی است در عربستان کار می‌کنند. بنابراین با آغاز یک دوره جدید روبه‌رو هستیم. چیزهای جدیدی شروع شده است، اما زمان بیشتری می‌برد.

وی در جریان اقامت خود در ریاض، پایتخت عربستان سعودی، افزود: طی هفته‌های اخیر اخبار مربوط به روابط رسمی عربستان و [اسرائیل] و اطلاعات در خصوص برقراری روابط آتی بین دو طرف افزایش یافته است. نخست‌وزیر اسرائیل در آگوست ۲۰۲۰ از طریق عادی‌سازی روابط با امارات متحده عربی، سودان، مراکش و بحرین، جامعه بین‌المللی را غافلگیر کرد و این کشورها بدون موافقت عربستان سعودی که بیشترین نفوذ را در جهان عربی دارد، این توافقنامه را امضا نمی‌کردند.

خبرنگار صهیونیست با اشاره به شروط عربستان برای عادی‌سازی روابط با تل‌آویو از جمله از سر گرفته شدن فروش سلاح آمریکا به ریاض به‌ویژه جنگنده‌های پیشرفته گفت: وزرای تندرو در کابینه نتانیاهو هم به وی قول داده‌اند کاری نکنند که قدم‌ها برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل به لغزش افتد.

افزایش پدیده مهاجرت معکوس در سرزمین‌های اشغالی

در بحبوحه اختلاف رژیم اسرائیل و آمریکا بر سر درخواست صهیونیست‌ها برای دریافت روادید ورود به آمریکا، محافل صهیونیست از خروج اسرائیلی‌ها از سرزمین‌های اشغالی ابراز نگرانی کردند، در حالی که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ابراز خوش‌بینی کرد که تعداد زیادی صهیونیست به سرزمین‌های اشغالی خواهند رسید و برعکس آن اتفاق نمی‌افتد.

با توجه به اهمیت موضوع، کابینه نتانیاهو به‌تازگی در مورد معافیت ویزا به ایالات متحده بحث و گفت‌وگو کرد و نظرات وزیر امور داخلی خود را در مورد تماس‌های اخیر با آمریکایی‌ها شنید.

روزنامه یدیعوت آحارونوت خبر داد که با توجه به فشارهایی که اسرائیلی‌ها برای معافیت آنها از اخذ روادید ورود به آمریکا وارد می‌کنند، این موضوع اولویت بالایی را برای کابینه جدید به خود اختصاص داده است. در همین حال آمریکا به دلایل بسیاری، خواسته آنها را رد کرده از جمله اینکه اسرائیل زمانی که آمریکایی‌های اصالتاً فلسطینی به کرانه باختری و قدس سفر می‌کنند برخوردهای تبعیض‌آمیزی علیه آنها روا می‌دارد.

#image_title

بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی هم ابراز نگرانی کرده که معافیت ویزا ممکن است اسرائیلی‌ها را در نهایت مجبور به ترک سرزمین‌های اشغالی به سمت ایالات متحده کند، اما نتانیاهو مدعی است که ترسی از این مسائل ندارد و آمار صهیونیست‌ها به دلایل متعدد رو به رو رشد خواهد بود.

بحث رژیم صهیونیستی بر سر موضوع اخذ ویزا در بحبوحه درخواست‌های آمریکا از کاخ سفید برای جلوگیری از معافیت اسرائیلی‌ها از آن آغاز می‌شود، به‌طوری که تعدادی از اعضای کنگره چند هفته پیش طوماری را امضا و به آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه کشورشان ارائه کردند که مربوط به رفتار خصمانه اسرائیل با شهروندان آمریکایی فلسطینی‌تبار بود و از بلینکن خواستند تا بررسی کند که با تمامی مسافران ایالات متحده در تمامی مبادی ورودی تحت کنترل رژیم اشغالگر در فلسطین اشغالی به یکسان رفتار شود.

در طومار نمایندگان آمریکایی تأکید شده است که رژیم اشغالگر از کمک‌های مالی و نظامی عظیم آمریکا بهره می‌برد که مستلزم آن است که در قبال آن، با شهروندان آمریکایی فارغ از نژاد و مذهب با عزت و احترام رفتار شود و با وجود این، فلسطینی‌های دارای تابعیت آمریکایی را به روبه‌رو شدن با اقدامات خودسرانه رژیم صهیونیستی و مشکلات بزرگ و برخورد نابرابر مجبور می‌کند.

منبع ایکنا
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.