خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اسرائیل از پاپ فرانسیس برای آزادی چند صهیونیست درخواست کمک کرد

رژیم صهیونیستی از پاپ فرانسیس «رهبر کاتولیک‌های جهان» در مورد آزادی چند صهیونیست درخواست کمک کرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، اسرائیل روز گذشته از پاپ فرانسیس، رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و دبیرکل سازمان ملل متحد درخواست کرد تا به این رژیم کمک کند تا چهار شهروندی را که بیش از هفت سال در نوار غزه بازداشت شده اند، آزاد شوند.

دفتر «الی کوهن» وزیر امور خارجه اسرائیل اعلام کرد که او پس از انتشار ویدئویی از «آورا منگیستو» که در دست نیروهای حماس است و گفته شده بیماری روانی دارد، این درخواست را از پاپ و مجامع بین المللی مطرح کرده است.

یکی دیگر از غیرنظامیان اسرائیلی پس از ورود به غزه در شرایط مشابه در سال ۲۰۱۵، در غزه نگهداری می شود. شرایط او مانند دو سرباز اسرائیلی دیگر است که در جریان جنگ با حماس در سال ۲۰۱۴ مفقود شدند. ابتدا اعلام شد این دو کشته شده اند اما بعدها معلوم شد که در کنترل حماس هستند.

کوهن وضعیت اسفناک منگیستو را نقض فاحش قوانین بین‌المللی بشردوستانه، بدون اطلاع از وضعیت سلامتی وی، وسایل ارتباطی با خانواده و ملاقات‌های صلیب سرخ توصیف کرد. این درحالی است که هزاران اسیر فلسطینی از جمله صدها کودک در زندان های اسرائیل در بدترین شرایط نگهداری می شوند.

به نظر می رسد انتشار این ویدئو در روز دوشنبه تلاشی از سوی حماس برای تحت فشار قرار دادن اسرائیل برای مبادله زندانیان باشد. اسرائیل گفته است که در حال بررسی مذاکرات غیرمستقیم با حماس برای بازپس گیری این چهار نفر است، بدون اینکه مشخص کند در ازای آن چه چیزی ممکن است بدهد.

منبع شفقنا
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.