خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

سازمان همکاری اسلامی دقیقا در کجای مسائل جهان اسلام ایستاده است؟

پس از ماجرای هتک حرمت و اهانت مکرر به ساحت قرآن مجید در کشورهای اروپایی به نظر رسید سازمان همکاری اسلامی مسئولیت سنگینی برای اعاده حیثیت و اتحاد در میان جوامع اسلامی در برابر مصائب جهان اسلام داراست.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، آیا سازمان همکاری اسلامی (OIC) در ماهیت دچار استحاله جدی شده است؟ پس از هتک حرمت قرآن در سوئد، رهبر گروه راست‌گرای افراطی در هلند نیز قرآن را هم پاره کرد و هم آن را سوزاند!

جاهلیت جدید برآمده از دل تاریخ، یادآور مقاومت جهل کهن بشر در مقابل پیامبران الهی و کتاب‌های مقدس است. چنین رفتارهایی سخیف، حکایت از انسداد فکری و گفتمانی و منطق تولیدشده در فرهنگ فاقد هویت‌های اصیل بشری در غرب است.

امتداد نفرت پراکنی و تولید انزجار نشریه شارلی ابدو، نشان از یک منظومه فکری قهقرایی است که نگران ناپایداری ارزش‌هایی است که شمولیت تصنعی و خودساخته خود را در مقابل روح‌های حقیقت‌طلب و جست‌وجوگر صادقِ انسان ازدست‌داده است.

ادیان توحیدی و پیامبران آورنده کتاب‌های آن‌ها که قانون زیست شایسته بشر را درون خوددارند به‌ویژه جوان‌ترین و کامل‌ترین دین هرگز موازی هم نبوده‌اند بلکه در امتداد هم هستند. شما جاهلان مدرن حتی در قوانین دست‌ساز خود غیر صادق هستید و حق انتخاب را از انسانیت سلب می‌کنید و آن‌قدر کوتاه بین هستید که قرآن را نوشته‌ای مکتوب می‌دانید که با آتش زدنش موج اسلام‌خواهی را  به تصور خود مهار می‌کنید.

قرآن قانون اساسی امت اسلام است و هتک حرمت آن ضمن ایجاد نفرت پراکنی که حسب قوانین حقوق بین‌الملل جرم مسلم است موجبات انزجار مسلمانان و باعث اتحاد همه آن‌ها (به هر مذهب و نحله‌ای که باشند) می‌شود.

اتحادیه اروپا که مشخصاً نسبت به جامعه خود سلب مسئولیت کرده است و تمرکزی بر مدیریت درون جغرافیای خود ندارد و دم از مقابله با تروریسم می‌زند آیا می‌داند با عدم مهار خشونت‌طلبی‌های افراطی موجبات ناپایداری صلح و امنیت پایدار را فراهم می‌کند؟؟

جناب گوترش! شما مسئولیت مستقیم دارید در شرایطی که این اقدامات امنیت جهانی به مخاطره می‌اندازد، برحسب صلاحیت و مسئولیت خود مداخله مؤثر داشته باشید. در این فقره حتی اگر بعضی دولت‌های اسلامی ناتوان و کم‌تحرک باشند؛ امت اسلام و نخبگان جهان اسلام نقش کلیدی دارد.

کمیسیون حقوق بشر اسلامی به دلایل معلوم در چند سال اخیر از جهت هماوردی مفاهیم دچار نوعی استحاله مفهومی شده است؛ خوب می‌داند که ارجاعات حقوق بشر اسلامی به شریعت است و قرآن مغز شریعت است، امت اسلام منتظر واکنش مؤثر شماست.

بیایید یک‌بار برای خدا، همه کشورهای اسلامی در یک اقدام مشترک و هماهنگ دیپلماتیک، سفرای کشور هلند و سوئد را احضار کنید. حداقل حول قرآن، اشتراک مساعی داشته باشید.

منبع مسلمنا
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.