خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دانشگاه الازهر خواستار تحریم کالاهای سوئدی و هلندی از سوی کشورهای اسلامی شد

در واکنش به آتش زدن قرآن کریم

دانشگاه الازهر مصر به عنوان معتبرترین دانشگاه اسلامی اهل سنت در جهان در واکنش به هتک حرمت قران کریم از سوی سیاستمداران تندرو در کشورهای سوئد و هلمند خواستار تحریم کالاهای این دو کشور از سوی مسلمان سراسر دنیا شد.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از “آسوشیتدپرس”؛ دانشگاه الازهر در واکنش به هتک حرمت مظاهر قدسی که هفته گذشته قرآن کریم نزدیک سفارت ترکیه در استکهلم (پایتخت سوئد) سوزانده شد، واکنش نشان داد.

در ادامه نیز صفحات قرآن کریم در کشور هلند از سوی یک سیاستمدار راست افراطی ابتدا پاره و سپس در آتش سوزانده شد.

هتک حرمت به کتاب مقدس مسلمانان در حالی از سوی سیاستمداران راست افراطی در سوئد و هلند صورت می‌گیرد که بر اساس گزارش رسانه‌ها در هر دو مورد مرتکبین این توهین بزرگ به مسلمانان مجوز پلیس این کشورها را با خود داشته‌اند.

دانشگاه الازهر تأکید کرد: تحریم کالاهای سوئدی و هلندی پاسخ مناسبی به دولت‌های این کشورها که تحت نام آزادی بیان به جنایات وحشیانه مجوز می‌دهند، است.

این دانشگاه افزود: آنچه دولت‌های سوئد و هلند آزادی بیان می‌نامند در حقیقت یک شعار غیرانسانی و غیراخلاقی بیش نیست.

از سویی هم بر اساس گزارش‌ها، کشورهای غربی که خود را مدافع آزادی دینی و مذهبی می‌دانند همچنان در محاکمه و مجازات عاملین توهین به مسلمانان سکوت اختیار کرده‌اند.

خبر اصلی «تحریم کالاهای سوئدی و هلندی از جانب دانشگاه الازهر مصر» را اینجا بخوانید.

به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.