خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تاکید خلیفه کل ارامنه آذربایجان بر لزوم احترام به مقدسات ادیان مختلف

خلیفه کل ارامنه آذربایجان با محکومیت توهین به ساحت قرآن کریم و پیامبر اکرم(ص) بر لزوم احترام به مقدسات ادیان مختلف تاکید کرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، اسقف اعظم گریگور چیفتچیان «خلیفه کل ارامنه آذربایجان»، یکشنبه نهم بهمن ماه، در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین سید شهاب الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، بر وحدت ادیان تاکید و توهین به مقدسات ادیان را محکوم کرد.

وی در ادامه خواستار حمایت اداره کل اوقاف استان برای کمک به نیازمندان ارامنه استان شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی نیز در ادامه با محکومیت توهین به مقدسات ادیان، اظهار کرد: مسلمان به دو نبوت عامه و خاصه اعتقاد دارند که نبوت عامه مربوط به پیامبرانی از حضرت آدم (ع) تا حضرت محمد(ص) بوده و نبوت خاصه همان پیامبر اکرم (ص) هستند.

حجت الاسلام والمسلمین سید شهاب الدین حسینی، تاکید کرد: ادیانی چون مسیحیت، یهودیت و اسلام در طول دوره‌های تاریخی نازل شده‌ و به مرور مکمل همدیگر قرار گرفتند و نباید این ادیان را انکار کرد و هر کسی که چنین نیندیشد از دین خارج می‌شود.

وی با اشاره به لزوم احترام متقابل بین ادیان مقدس برای زندگی مسالمت آمیز، گفت: کسی که اکنون به قرآن کریم جسارت می‌کند قطعاً فردا به کتب مقدسی چون انجیل و تورات و هر ۱۰۴ کتب معتبر نازل شده از سوی خداوند متعال هم جسارت خواهد کرد از این رو باید به جای بی حرمتی و توهین به اعتقادات مذهبی یکدیگر احترام بگذاریم تا بتوانیم در کنار یکدیگر با صلح زندگی کنیم.

منبع ایسنا
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.