خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مدرسه اسلامی مخصوص کودکان اوتیسم در انگلیس افتتاح شد

یک مدرسه اسلامی مخصوص کودکان اوتیسم برای آموزش علوم و معارف اسلامی به آنها در شهر پرستون انگلیس افتتاح شد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، مدرسه اسلامی جدید « Paradise Gems» در منطقه «سند» در شهر«پرستون» انگلیس مخصوص در زمینه آموزش و تربیت اسلامی به کودکان اوتیسم افتتاح شد.

این مدرسه با هدف گسترش علوم و معارف اسلامی افتتاح شد.درحال حاضر ۱۸ دانش آمیز در رده سنی ۵ تا ۲۰ سال در این مدرسه ثبت نام کردند. همگی آنها با درجات مختلف از بیماری اوتیسم، اختلال پیش فعالی، کم توجهی، سندرم دان، مشکلات رشدی و مشکلات یادگیری رنج می برند.

«ساجده اسماعیل» یکی از بنیانگذاران این مدرسه در اظهاراتی به روزنامه لنکشایر تلگراف گفت: ما می خواهیم بتوانیم برای دانش آموزان با نیازهای ویژه در منطقه سند، آموزش اسلامی، محیط امن و مناسبی را فراهم کنیم.

اسماعیل افزود: همه دانش آموزان بادقت توسط یک گروه متخصص ارزیابی می شوند. همچنین ما برنامه ها و روش های آموزشی متناسب با نیاز آنها را در اختیارشان قرار می دهیم.

وی ادامه داد: ما برخی از منابع آموزشی لازم را برای روند آموزشی بیماران اوتیسم خریداری کرده ایم.

ساجده اسماعیل گفت: هدف ما تقویت یکپارچه سازی اجتماعی برای همه دانش آموزان و تمرکز بر یادگیری فردی است.

«لاکمن اسماعیل» به عنوان یکی دیگر از شرکای موسس این مدرسه گفت: اعضای این مدرسه متشکل از ۱۵ معلم، کارمند و داوطلب است. همگی با هدف کمک به دانش آموزان در موضوعات علمی و عقیدتی اسلامی و مهارت‌های زندگی روزمره براساس برنامه های درسی کار می کنند.

وی افزود: اعضای این مدرسه آموزش می بینند تا یک محیط یادگیری بسیار موثر برای دانش آموزان به منظور پاسخ به نیازهای فردی آنها فراهم کنند.

منبع شبستان
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.