خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

کریستوفر کلوهسی: زینب (س) همانند حسین (ع) از تمام مرزهای دینی-سیاسی فراتر رفته است

کریستوفر کلوهسی کشیش کاتولیک علاوه بر عشق عجیبی که بر اساس تحقیق و مطالعه نسبت به اهل‌بیت (ع) به دست آورده، کتابی پیرامون شخصیت حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) نوشته و آن‌ها را الگویی برای همه بشریت می‌داند چرا که زینب (س) یک زن خارق‌العاده است و همانند حسین (ع) از تمام مرزهای دینی-سیاسی فراتر رفته است.

به گزارش سرویس اجتماعی ردنا (ادیان نیوز)، کریستوفر کلوهسی یک کشیش کاتولیک رومی متولد آفریقای جنوبی است و نویسنده کتاب «فاطمه، دختر حضرت محمد» (چاپ اول: ۲۰۰۹، چاپ دوم: ۲۰۱۸) و کتاب «نیمی از قلبم: روایت‌هایی از زینب دختر علی (ع)» (۲۰۱۸) است که هر دو توسط انتشارات گورگیاس به چاپ رسیده است. کتابی که وی درباره حضرت فاطمه (س) به رشته تحریر درآورده است، در زمان نخستین انتشار (سال ۲۰۰۹) نخستین اثر جامع درباره زندگی ایشان به یک زبان اروپایی محسوب می‌شد که براساس منابع دست اول عربی نوشته شده است.

امام حسین شخصیت بسیار جذابی برای مسیحیان کاتولیک است

کریستوفر کلوهسی درخصوص علاقه عجیب خویش می‌گوید: البته خانم فاطمه [س] و پسرش [امام] حسین [ع] شخصیت‌های بسیار جذابی به‌ویژه برای مسیحیان کاتولیک هستند، زیرا همسویی آشکاری بین آن‌ها و شخصیت عیسی مسیح [ع]و [حضرت]مریم [س]در مسیحیت وجود دارد. اخیراً سخنرانی کوتاهی در این زمینه در دانشگاه کمبریج ایراد کرده‌ام.

کلوهسی که ساکن ایتالیاست در جوانی مطالعات اسلامی خود را در قاهره و رم انجام داده و در مصر بیشتر به تحصیل مطالعات عربی پرداخته و در رم از حضور استادان مسلمان و غیرمسلمان بهره‌مند شده است. او گفته است نیمی از قلبم برای فاطمه (س) و نیمه دیگر قلبم برای زینب (س) است.

در این ویدئو کریستوفر کلوهسی در خصوص اشتیاق خود نسبت به مذهب تشیع و کتاب‌های منحصربه فردی که در این باره به رشته تحریر درآورده، توضیح می‌دهد.


حضرت زینب(س) نمونه کامل برای همه افراد جامعه است

این پژوهشگر شهیر مسیحی معتقد است: [حضرت] فاطمه [س] و [حضرت] زینب [س] نمونه و الگوی ایستادگی هستند. اما درعین حال هر دو آن‌ها انسان بوده ­اند – بدون در نظر گرفتن موهبت‌های معنوی ایشان، هر دو زن، همسر، مادر و دختر بوده ­اند. آن‌ها از دست دادن، نگرانی و غم­ را درک کرده ­اند. این مساله است – انسانیت آغشته با شجاعت آنها- که ایشان را به چنین الگو‌های مهمی تبدیل کرده است؛ و آن‌ها از مرز‌های مذهب، سیاست، فرهنگ و اجتماع عبور کرده ­اند. آن‌ها فقط برای مسلمانان یا زنان الگوی شجاعت و صداقت نیستند. بلکه نمونه ­ای کامل برای همه افراد جامعه هستند.

فرآوری: محمد پناه زاده

منابع:

۱- کریستوفر کلوهسی: حضرت فاطمه الگوی کامل شجاعت است/ ویستا

۲- نگاهی به کتاب کریستوفر کلوهسی، کشیش مسیحی، درباره شخصیت حضرت زینب (س)/ شهرآرانیوز

به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.