خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مراسم شب احیاء مسیحیان روسیه در «جشن یکشنبه نخل» امشب برگزار می‌شود

جشن یکشنبه نخل یکی از مناسبت‌های مسیحیان است که یکشنبه قبل از عید پاک و شروع هفته مقدس انجام می‌گردد. مسیحیان ارتدوکس این شب را تا صبح بیدار هستند و به عبادت و شب‌زنده‌داری می‌پردازند. بسیار جالب‌توجه است که امشب هم‌زمان در میان هم‌وطنان مسلمان نیز شب احیاء برای حضرت امیرالمومنین علی (علیه السلام) برگزار می‌شود، این حوادث و نیایش‌های مشترک ادیانی را باید به فال نیک گرفت.

به گزارش سرویس اجتماعی ردنا (ادیان نیوز)، امروز در روسیه جشن یکشنبه نخل برگزار می‌شود. این مناسبت عیدی مسیحی است که در میان جامعه مسیحیان روسیه یکشنبه قبل از عید پاک و شروع هفته مقدس محسوب می‌شود.

از امروز هفته مقدس آغاز می‌شود. ورود عیسی مسیح علیه‌السلام به اورشلیم طبق تمام انجیل‌ها در حالی صورت گرفت که او سوار بر الاغی بود و مردم با در دست داشتن شاخ‌های نخل از او استقبال کردند.

هدف عیسی مسیح از این نوع ورود به اورشلیم این بود که بر طبق پیشگویی‌های عهد قدیم، مسیح و پادشاه اسرائیل بودن خود را برای عموم مردم به تصویر بکشاند.

متی می‌گوید که ورود پادشاه سوار بر الاغ محقق شدن پیشگویی زکریا است: «ای قوم من، شادی کنید و از خوشحالی فریاد برآورید، چون پادشاهتان نزد شما می‌آید! او نجات‌دهنده‌ای پیروزمند است و با فروتنی، سوار بر کره‌الاغی می‌آید!» (زکریا فصل ۹ آیه ۹) ارتدوکس ها این شب را تا صبح بیدار هستند و به عبادت و شب‌زنده‌داری می‌پردازند. بسیار جالب‌توجه است که امشب هم‌زمان در میان هم‌وطنان مسلمان نیز شب احیاء (لیالی قدر) برگزار می‌شود، این حوادث و نیایش‌های مشترک ادیانی را باید به فال نیک گرفت.

منبع Thrillofpeace
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.