خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دولت نتانیاهو به زودی قانون برق حلال را تصویب خواهد کرد

طرح قانون برق حلال از سوی «یهودیت متحد توراه» به عنوان یکی از پیش شرط‌های توافق با نتانیاهو به منظور مشارکت در کابینه وی ارایه شده بود.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، بر اساس قانون برق حلال، نهادهای مرتبط تاسیساتی را برای ذخیره برق در روز شنبه (روز تعطیلی یهودیان) ایجاد خواهند کرد که طی آن افراد مذهبی مجبور نباشند از دستان خود برای روشن کردن برق در روزهای تعطیلات مذهبی یهودیان (روزهای شنبه و سایر روزهای دارای حرمت) استفاده نمایند.

این طرح از سوی «یهودیت متحد توراه» به عنوان یکی از پیش شرط‌های توافق با نتانیاهو به منظور مشارکت در کابینه وی ارایه شده بود. براساس توافق مزبور نتانیاهو با دو شرط عدم تولید برق در نیروگاه‌های اسرائیل در روز شنبه و تدریس تلمود برای دانش آموزان سکولار موافقت کرد.

انتشار خبر موافقت نتانیاهو با درخواست «یهودیت متحد توراه» مبنی بر توقف تولید برق در نیروگاه های اسرائیل با واکنش های گسترده‌ای در رسانه های اسرائیل همراه شد.

برآورد کارشناسان از زیان ۹ میلیارد دلاری اقتصاد اسرائیل در نتیجه توقف تولید برق در نیروگاه های اسرائیل در روز شنبه خبر می دهد.

منبع دویچه‌وله
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.