خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

رئیس کلیسای ارتدوکس یونانی: مخالف هرگونه نژادپرستی و نفرت پراکنی هستیم

رئیس کلیسای ارتدوکس یونانی در بیت المقدس به عنوان یکی از مقامات ارشد مسیحیان فلسطینی در دیدار با هیئتی از انگلستان بر روابط بین مسیحیان و مسلمانان تأکید و تصریح کرد که با هرگونه نژادپرستی و نفرت‌پراکنی مخالف است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، عطا الله حنا، اسقف اعظم کلیسای ارتدوکس یونانی در بیت المقدس، پس از دیدار با هیئتی از انگلستان گفت که روابط مسلمانان و مسیحیان فلسطینی راهبردی است و همه ما باید برای تحکیم، تقویت، حمایت و تداوم آن تلاش کنیم.

عطاالله حنا افزود: ما در فلسطین، متعلق به یک ملت هستیم و از یک آرمان دفاع می‌کنیم.

وی ادامه داد: مظاهر افراط‌‌گرایی، نفرت‌پراکنی و نژادپرستی باید اعلام و نفی شود زیرا توهینی به ارزش‌های انسانی ما بوده و دشمنان بر اساس فرمول (تفرقه بینداز و حکومت کن) آن را در خدمت به برنامه‌ها و سیاست‌های خود به کار می‌گیرند.

اسقف اعظم کلیسای ارتدوکس یونانی در بیت‌المقدس، ادامه داد: مسیحیان و مسلمانان در شرق و به ویژه در قلب تپنده آن یعنی فلسطین، امروز بیش از هر زمان دیگری ملزم به تحکیم رابطه تاریخی هستند که ما را به هم پیوند می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: قدس در سه دین توحیدی شهر مقدسی است و ما آن را متمایز و منحصر به فرد می دانیم. این شهر قرار است شهر صلح باشد، اما به دلیل ظلم‌هایی که به فلسطینی‌ها می‌شود، چنین نیست.

منبع ایکنا
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.