خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

رهبر جهانی کلیسای شرق آشوری: مادی گرایی از خطرناک ترین عوامل تهدید کننده ادیان است

پاتریارک مار آوا سوم روئیل در آیین افتتاحیه چهارمین دور گفت‌وگوی اسلام و کلیسای شرق آشوری، یکی از خطرناک ترین عوامل تهدید کننده ادیان را توسعه و گسترش مادی گرایی در میان افراد دانست.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، پاتریارک مار آوا سوم روئیل، رهبر جهانی کلیسای شرق آشوری در آیین افتتاحیه چهارمین دور گفت‌وگوی اسلام و کلیسای شرق آشوری با عنوان «ایمان و جوانان» که در حسینیه الزهرا(س) این سازمان برگزار شد، با اشاره به اهمیت برگزاری این دور از گفت‌وگوها مطرح کرد: در جهان امروز گفت‌وگوی ادیان بالاخص آنان که دارای کتاب آسمانی هستند، حیاتی است، به این جهت که همه ما از اتفاقات اطراف خود متاثر هستیم و باید کتابی باشد که بتوانیم از آن بهره جوییم.

وی یکی از خطرناک ترین عوامل تهدید کننده ادیان را توسعه و گسترش مادی گرایی در میان افراد دانست و افزود: باید گفت که ۸۴ درصد انسان‌های کره زمین، پایبند به دینی از ادیان می‌باشند. این آمار قابل ملاحظه‌ای است و نباید آن را نادیده گرفت.

رهبر جهانی کلیسای شرق آشوری تصریح کرد: امروز سکولاریسم بر اصول دینی چیره شده است و مسلما با این طرز تفکر بشر از نقش دین در زندگی اجتماعی فاصله می‌گیرد و مذهب هر فرد برای خود او باقی می‌ماند.

پاتریارک مار آوا سوم روئیل ادامه داد: بدون تردید در عصر حاضر انسان‌های متمدنی وجود دارند که نمی‌توانند بدون دین باقی بمانند. دین به ما می‌آموزد که سلوک و عرفان دین در زندگی اجتماعی بسیار مهم است.

وی در عین حال، مطرح کرد: متاسفانه مسئله اهمیت اخلاق دینی در زندگی جوانان امروزی کمرنگ شده است. دنیایی که جوانان امروزی در آن زندگی می‌کنند، متفاوت با دورانی بود که ما زندگی می‌کردیم و در واقع همه ادیان و مذاهب با چالش سختی برای حفظ ادیان برای جوانان روبرو هستند.

رهبر جهانی کلیسای شرق آشوری در این باره توضیح داد: چالش‌هایی که جوانان امروز با آنها مواجه هستند، بیشتر مربوط به ایدئولوژی است نه مشکلات فیزیکی. از این رو در جامعه جوانان امروزی سکولاریسم بیشتر به چشم می‌آید.

وی خاطرنشان کرد: پس از جنگ جهانی دوم، دگرگونی بزرگ در میان ادیان به وجود آمد و انقلاب فرهنگی صورت گرفت که برآیند آن دگردیسی در دین بود. چالش امروز عالمان دینی این است که جوانان نمی‌توانند افق‌های قاعده دین را بپیماند، بنابراین وظیفه ما علمای دین این است که پیوستگی میان اندیشه و ذهن جوانان ایجاد کنیم.

رهبر جهانی کلیسای شرق آشوری عنوان کرد: همه ادیان برای حقوق بشر به آزادی انسان باور دارند اما در استنباط آزادی بین سکولاریسم تفاوت وجود دارد و چون جوانان به دنبال فهم زندگی هستند در بسیاری مواقع در فهم آزادی به حوزه مادی می‌رسند و از دین غافل می‌شوند. در حالی که دین می‌آموزد انسان زمانی آزاد است که خود را در جایی قرار دهد که همواره نیک را بر بد ترجیح دهد. این مهم جزو آفرینش و ذات انسان است که خداوند به انسان عطا کرده تا به پروردگار برسد.

وی در پایان گفت: سزاوار است عالمان جوانان را در درک این مهم یاری کنند تا در مسیر زهد گام بردارند و این مهم محقق نمی‌شود مگر آنکه همانند پدری مهربان جوانان را به تهذیب نفس راهنمایی و دعوت کنند.

منبع ایسنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.