خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

برگزاری نمایشگاه تاریخچه کعبه و پرده آن در مسجد النبی (ص)

ریاست امور حرمین شریفین از برگزاری و برپایی نمایشگاه تاریخچه کعبه و پرده آن در مسجد النبی خبر داد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، ریاست امور حرمین شریفین به برپایی نمایشگاه تاریخچه کعبه و پرده آن از روز دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ مطابق با ۱۵ می ۲۰۲۳ میلادی در مسجد النبی (ص) اقدام کرده است. این نمایشگاه تا ششم خرداد ۱۴۰۲ مطابق با ۲۷ می ۲۰۲۳ میلادی ادامه دارد.

خبرگزاری عربستان گزارش داد: این نمایشگاه به توصیه شیخ دکتر عبدالرحمن السدیس، رئیس اداره کل امور حرمین شریفین و با هدف آشنا کردن زائران با ساخت مجدد کعبه، بازسازی و مرمت آن، استحکام بخشیدن به دیوارهای آن، تغییر در آن، بهبود سایه بان اطراف آن برگزار شده است.

این نمایشگاه شامل مجموعه ای مربوط به کعبه از جمله ابزار شستشوی آن، عطرهای استفاده شده در کعبه مانند عود، گلاب، برخی از قطعه‌های قدیمی پرده ، تعدادی چراغ و پارچه بافته شده برای کعبه است. بازدیدکنندگان فرصت مشاهده دوخت مراحل پرده را در این نمایشگاه پیدا می کنند.

در این نمایشگاه برخی از تصاویر زیبای قدیمی کعبه مانند در کعبه، کلید کعبه، حجر الاسود و رکن یمانی و برخی از فیلم های مستند از جمله فیلم پرده کعبه و تصاویر قدیمی از اماکن حرمین شریفین به نمایش گذاشته شده است.

منبع شبستان
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.