خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

کاظم صدیقی: غدیر در اسلام و همه ادیان الهی مهم‌ترین روز تاریخ بشر است

دبیر کل بنیاد بین‌المللی غدیر “حجت‌الاسلام کاظم صدیقی” با بیان اینکه نباید عظمت عید غدیر کمتر از اربعین باشد، گفت: غدیر در اسلام و همه ادیان الهی مهم‌ترین روز تاریخ بشر است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، نشست خبری حجت‌الاسلام «کاظم صدیقی» دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر و حسین ظریف‌منش مدیرعامل این بنیاد با موضوع «اعلام برنامه‌های دهه امامت و ولایت و عید سعید غدیر» برگزار شد.

در ابتدا، حجت‌الاسلام صدیقی با بیان اینکه مسئله غدیر در تاریخ خلقت قابل مقایسه با هیچ حادثه‌ای نیست، گفت: این اتفاق در تاریخ بی‌سابقه است. پرچمداری امیرالمومنین (ع) مسئله‌ی حکومت برای همیشه و به‌عنوان الگوی زندگی بود که برای همیشه بیداری مسلمانان را به‌همراه داشت که حاکم باید در تراز امیرالمومنین (ع) باشد.

وی غدیر را از دیدگاه قرآن هم‌وزن توحید خواند، تصریح کرد: خداوند متعال تاکیداً در چند مورد با پیامبر(ص) با زبان جدی و هشدار صحبت کرده است. ولین موضوع درباره شرک است که به‌قدری خطرناک و سعادت‌سوز است که خداوند نسبت به آن هشدار داد و خطاب به پیامبر (ص) می‌فرمایند اگر مشرک شوید تمام اعمالت شما نابود است و مسئله‌ی دیگر توحید است که انحراف از آن موجب سقوط می‌شود.

دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر انحراف از توحید را در ادیان الهی از خطرناترین خطرها دانست و گفت: باید همه نسبت‌به هشدارهای صورت گرفته آگاه باشند تا دین، انقلاب‌شان و شخصیت‌های برجسته دینی و انقلابی دست‌خوش تحریف‌ تحریف‌گران شرق و غرب نباشد.

حجت‌الاسلام صدیقی به موضوع ولایت امیرالمومنین (ع) به‌عنوان سومین هشدار از سوی پروردگار اشاره کرد و با بیان اینکه خداوند متعال خروج از ولایت علی بن ‎ابی‌طالب (ع) را دقیقاً در حد شرک و تحریف می‌داند، افزود: خداوند خیلی جدی پیامبر (ص) را به‌عنوان رسول مخاطب قرار می‌دهند و می‌فرمایند مسئله زمامداری علی‌ بن ابی‌طالب را ابلاغ کن و تاکید می‌شود اگر رهبری ایشان و فرزندان ایشان به مسلمان در نهایت وضوح نرسد، شما رسالت خدا را تبلیغ نکرده‌اید لذا حفظ پرچم‌داری و ضمامداری کسی که مظهر تمام خوبی‌هاست، اگر تبلیغ نشد گویی که دین تبلیغ نشده است.

وی تاکید کرد: عید غدیر در اسلام و همه ادیان الهی مهم‌ترین روز تاریخ بشر است؛ طبق روایت تمام انبیا روز غدیر را جشن گرفته‌اند و خوشحالی کرده‌اند و پیامبر (ص) ۱۲۰ هزار حاجی را در بیابان سوزان متوقف کرد تا به نمایندگی از امت مسلمین از آن‌ها بیعت بگیرد و تمام امامان بعد از ایشان بر این روز تاکید داشتند.

دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر به روایتی از امیرالمومنین علی (ع) پرداخت و ادامه داد: حضرت می‌فرمایند «روز غدیر اجتماعات عظیم تشکیل دهید و نیکوکاری و کمک کنید»؛ لذا لازم است هرکاری که موجب شادابی دل مومن می‌شود را انجام داد؛ چه کمک مالی و فکری و عاطفی و فرهنگی و هرنوع خدمت و گره‌گشایی در روز غدیر مناسب است چون این روز، روز تجلی خوبی‌هاست.

حجت‌الاسلام صدیقی به توصیه‌های عملی برای روز عیرد غدیر پرداخت و گفت: خوب است در این روز و ایام انسان حرف خوب بزند و قدم خوب بردارد و اطعام دهد و به عیادت مریض برود و لباس نو بپوشد؛ اجتماعات بزرگ دشمن‌شکن است و موجب شکوه می‌شود لذا خوب است این اتفاقات حماسی باشد تا دشمن بداند حکومت علی (ع)، حومت بردل‌ها بوده است.

وی با بیان اینکه روز غدیر روز راضی کردن خدا و خلق خداست، تاکید کرد: نکند در روز غدیر از کمبودها و نبودها سخن گفته شود و کسی در محرومیت باشد بلکه باید زندگی فردی و اجتماعی افراد شیرین باشد و حیات بی‌سابقه‌ای تجربه شود. خوبی و کمک و احساس کردن در روز غدیر موجب برکت به مال، طولانی شدن عمر و افزایش رحمت الهی خواهد شد. حبه دادن در روز غدیر موجب می‌شود خداوند از فضل خود انسان را بی‌نیاز کند. در این روز هم در چهره باید خوشحال بود و هم‌اینکه سرور وجود داشته باشد چراکه زیر پرچم عدالت و امانت و دیانت و حکمت و دانایی و در مسیر رشد و تقرب خداوند هستیم.

دبیرکل بنیاد بین‌لمللی غدیر درباره فعالیت‌های این بنیاد عنوان کرد: به‌خاطر بالاترین اهمیتی که در قرآن و توسط ائمه برای روز غدیر وجود دارد ما در بنیاد بین‌المللی غدیر به این موضوع می‌پردازیم لذا بنیاد با همه نهادها و ارگان‌ها و وزارتخانه‌ها و ادارات دولتی و تشکل‌های مردمی در استان‌ها این عید بزرگ را گرامی‌ می‌دارد.

حجت‌الاسلام صدیقی از برنامه‌ریزی راهپیمایی‌های بزرگ در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها خبر داد و ادامه داد: امسال در استان‌های مختلف برای یک راهپیمایی بزرگ برنامه‌ریزی شده است لذا از مردم درخواست می‌کنیم این راهپیمایی در همه شهرها و روستاها را همانند برنامه عاشورا و ۲۲ بهمن و روز قدس، جدی بگیرند چراکه حماسه غدیر، حماسه انقلاب و خون شهدا و بلوغ مردم در حکمرانی علوی است.

منبع defapress
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.