خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

بازداشت ۱۰۰ نفر به علت حمله به اماکن مذهبی مسیحیان در پاکستان

نهاد‌های امنیتی و اطلاعاتی پاکستان بیش از صد نفر را در ارتباط با حمله به محله و اماکن مذهبی مسیحیان در ایالت پنجاب این کشور بازداشت کردند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، به گفته منابع خبری این افراد که در به آتش کشیدن اماکن مذهبی مسیحیان دست داشته اند، با کمک نهاد‌های اطلاعاتی بازداشت شده اند.

سخنگوی دولت محلی ایالت پنجاب پاکستان در مصاحبه با رسانه‌ها گفت: این حادثه تحت توطئه‌ای برای برهم زدن صلح و امنیت انجام شده است؛ با این حال ادعای مربوط به هتک حرمت قرآن کریم توسط فرد مسیحی در حال بررسی است.

گزارش رسانه‌های پاکستانی حاکی است درحال حاضر نیرو‌های رنجرز برای برقراری امنیت در شهر جرانوالا مستقر شده و از طرف دولت محلی ایالت پنجاب نیز در این منطقه تعطیل رسمی اعلام کرده است.

«انوار الحق کاکر» در بیانیه‌ای یورش مهاجمان خشمگین به اماکن مسیحیان را محکوم و گفت که هیچ کس حق نقض حقوق اقلیت‌ها را ندارد و دولت به شدت با اغتشاشگران برخورد خواهد کرد.

وی تاکید کرد ‌که دولت پاکستان متعهد به حفاظت از حقوق و منافع قشر اقلیت دینی است و اطمینان می‌دهد که با همه شهروندان به طور مساوات برخورد خواهد شد.

گفتنی است روز گذشته گروهی از افراد با ادعای هتک حرمت قرآن کریم توسط یک فرد مسیحی، به محله مسیحی نشین شهر «جرانوالا» از نواحی منطقه فیصل‌آباد ایالت پنجاب حمله کرده و چندین خانه و کلیسارا به آتش کشیدند.

پلیس افزود: در این حملات به کسی آسیب وارد نشد با این حال معترضان خشمگین به چند کلیسا و یک واحد مسکونی متعلق به مسیحیان خسارت زدند.

منبع صدا و سیما
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.