خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ثبت ۲۵۸ حمله علیه مسلمانان در آلمان طی نیمه نخست ۲۰۲۳

وزارت کشور آلمان از ثبت بیش از ۲۵۰ حمله علیه مسلمانان در این کشور طی شش ماهه نخست سال جاری میلادی خبر می دهد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، وزارت کشور آلمان در گزارشی که در پاسخ به پرسش پارلمانی مطرح شده از سوی حزب اپوزیسیون چپ گرا ارائه داده، تایید کرده که در نیمه نخست سال ۲۰۲۳ میلادی، شمار جرایم و حملات علیه مسلمانان در این کشور افزایش یافته است.

بر اساس داده های این وزارتخانه که پارلمان فدرال آلمان (بوندستاگ) آن را منتشر کرد، پلیس این کشور در شش ماهه اول سال جاری میلادی در مجموع ۲۵۸ جرم علیه مسلمانان را به ثبت رسانده که شامل جرایم ناشی از تنفر، نامه های تهدیدآمیز، تعرض لفظی و فیزیکی و تخریب یا خسارت به دارایی های آنها بوده است.

گزارش وزارت کشور آلمان همچنین نشان می دهد که از ژانویه تا ژوئن گذشته، به بیش از ۱۲ مسجد در این کشور حمله شده در حالی که ده ها مسلمان نیز در خیابان ها یا اماکن عمومی مورد تعرض فیزیکی یا آزار و اذیت لفظی قرار گرفتند و در نتیجه آن نیز، ۱۷ نفر شدند.

در حالی که این گزارش از ثبت ۱۲۴ حمله علیه مسلمانان آلمان در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۳ میلادی و ثبت ۱۳۴ مورد دیگر در سه ماهه دوم حکایت دارد، برخی مقام های وزارت کشور تایید کردند که با وجود انجام تحقیقات جنایی علیه شماری از افراد مظنون، تاکنون کسی در این رابطه دستگیر نشده است.

بر اساس گزارش این وزارتخانه، ایالت های شرق آلمان به عنوان پایگاه سنتی احزاب راست افراطی شاهد بیشترین جرایم علیه مسلمان بودند با این حال ده ها مورد آن نیز در شهر برلین، پایتخت این کشور و شهرهای غربی مانند کلن، فرانکفورت و مونیخ به ثبت رسیده است.

شایان ذکر است که آلمان طی سال های اخیر شاهد افزایش نژادپرستی و بیگانه ستیزی بوده و تبلیغات گروه های راست افراطی و ضد مسلمان ترویج دهنده اسلام هراسی از جمله حزب اپوزیسیون «آلترناتیو برای آلمان» نیز باعث تقویت آن می شود.

این در حالی است که آلمان با بیش از ۸۴ میلیون نفر جمعیت، از لحاظ جمعیت مسلمان، دومین کشور در اروپای غربی پس از فرانسه به شمار می آید جایی که بر اساس آمار رسمی، نزدیک به پنج میلیون مسلمان در این کشور زندگی می کنند.

منبع آناتولی
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.