خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پاپ فرانسیس: دنیا به دلیل تغییرات آب و هوایی در حال سقوط است

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، هشدار داد تغییرات آب و هوایی دنیا را به لبه سقوط نزدیک کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از “واتیکان نیوز”؛ پاپ فرانسیس در صفحات تازه‌ای که به “نامه رسولی” خود در سال ۲۰۱۵ میلادی در مورد تغییرات آب و هوایی موسوم به “Laudato Deum” اضافه کرده نوشت تغییرات آب و هوایی با آسیب‌ها و پیامدهای مخرب غیرقابل برگشتی که از خود برجای گذاشته دنیا را به لبه پرتگاه نزدیک کرده است.

رهبر کاتولیک‌های جهان تأکید کرد روند استفاده از انرژی سبز به‌جای سوخت‌های فسیلی بسیار کند بوده و سبک زندگی مصرف‌کنندگان بی‌مسئولیت در غرب نشان می‌دهد تولید گاز کربن در اروپا هفت برابر کشورهای درحال‌توسعه بوده است.

پاپ خاطرنشان کرد اقدامات کشورها برای کاهش تولید کربن و نیز جذب کربن در حقیقت پاک کردن صورت‌مسئله، ناکافی و مانند غلطاندن یک گلوله برف از روی تپه بوده است.

باید گفت در “نامه رسولانه پاپ” که در سال ۲۰۱۵ چاپ شد آمده است انسان‌ها برای یافتن راه‌حلی برای بحران‌های آب و هوایی اشک می‌ریزند در حالی که هیچ اقدام کافی صورت نمی‌گیرد و دنیا به لبه پرتگاه نزدیک شده است.

در این نامه تأکید شده است کسانی که تغییرات آب و هوایی و اثرات مخرب آن را باور ندارند باید بدانند که منشأ انسانی گرمای جهانی اکنون مافوق شک و تردید قرارگرفته است.

پاپ در این نامه رسولانه اش تأکید کرده بود مسیحیت برای حفظ و مراقبت از محیط‌زیست و جهان به‌عنوان خانه مشترک تمام انسان‌ها توصیه‌های زیادی دارد.

از سویی هم در صفحات تازه‌ای که پاپ دوازده مهر(چهارم اکتبر ۲۰۲۳) به مناسبت “جشن سنت فرانسیس آسیزی” و در اولین روز نشست بزرگ اسقفان کاتولیک در رم به نامه رسولانه قبلی‌اش اضافه کرد تأکید شده انسان‌ها زمانی به بزرگ‌ترین دشمنان برای خود تبدیل می‌شوند که ادعا کنند می‌خواهند جای خدا را بگیرند.

نامه رسولانه تازه پاپ فرانسیس در شش فصل و هفتادوسه پاراگراف با نگاهی عمیق‌تر به بحران‌های ناشی از تغییرات آب و هوایی منتشرشده است.

منبع: سرویس انگلیسی ردنا

به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.