خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

افزایش خشونت علیه مسلمانان با تحرکات هندوهای افراطی در فضای مجازی

تحرکات هندوهای افراطی در فضای مجازی باعث افزایش خشونت علیه مسلمانان هند می‌شود.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، بر اساس گزارشی که روزنامه آمریکایی واشنگتن پست منتشر کرده است، احزاب و گروه‌های ملی‌گرای افراطی در هند از رسانه‌های اجتماعی برای پخش پیام‌هایی که احساسات نفرت علیه مسلمانان را تحریک می‌کنند، سوء استفاده می‌کنند. این درحالی است که رهبران هند مدعی هستند که بزرگ‌ترین دموکراسی جهان را در اختیار دارند.

این روزنامه گزارش داد که از زمان روی کار آمدن نخست وزیر نارندرا مودی، نزدیک به یک دهه پیش، او بارها برای بسیج رأی‌دهندگان و تقویت موقعیت حزب بهاراتیا جاناتا در قدرت، با بهره‌برداری از اختلافات بین اکثریت هندو و اقلیت مسلمان تلاش کرده است.

طبق گزارش این روزنامه آمریکایی، تنش‌های مذهبی از زمان استقلال کشور در سال ۱۹۴۷ وجود داشته است و طرفداران افراطی مودی به سخنرانی‌های آتشین و اقدامات خشونت‌آمیز متوسل شده‌اند تا از این طریق هندوها را برای حمایت از خود بسیج کنند.

این روزنامه آمریکایی اعلام کرد که اطلاعات گمراه‌کننده، تولیدات و کلیپ‌های ویدئویی که باعث ایجاد تفرقه می‌شود و اغلب متعصبانه است، پدیده‌ای است که در سراسر اینترنت گسترش یافته است.

این روزنامه می‌افزاید: سانسور دولت در مورد نظرات انتقادی در حال افزایش است و پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی و سایر شرکت‌های فناوری بزرگ که برای تقویت موقعیت خود در یکی از بزرگ‌ترین بازارهای جهان تلاش می‌کنند، اغلب به مودی و متحدانش آنچه را که خواسته، داده‌اند.

روزنامه واشنگتن پست در گزارش خود در عین حال از سیاست‌های دولت آمریکا در قبال هند انتقاد کرده و می‌نویسد: علی‌رغم نگرانی‌ها در مورد سرکوب‌ها و سرعت فزاینده استبداد در هند، دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا، همچنان با هند به‌عنوان یک وزنه متعادل کننده در برابر چین استفاده می‌‌کند و حتی با وجود گرایش سریع نارندرا مودی به سمت استبداد، همچنان به‌شدت از هند استقبال می‌کند.

منبع ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.