خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

آتیلا پسیانی هنرپیشه نامدار مسیحی سینمای ایران درگذشت

در فضای مجازی عنوان شده است که دین این بازیگر مسیحی است اما تا به حال این خبر تایید و یا تکذیب نشده و اطلاعات و منبع دقیقی هم از دین او در دست نیست. لحظاتی پیش آتیلا پسیانی هنرپیشه و بازیگر نام‌آشنای سینما و فرزند جمیله شیخی هنرمند سرشناس ایران در سن ۶۶ سالگی پس از تحمل یک دوره بیماری از دنیا رفت.

سرویس اجتماعی ردنا (ادیان نیوز) – به یاد می‌آورم سکانس مشترکی که فردوس کاویانی بازیگر زرتشتی سینما با آتیلا پسیانی بازیگر تئاتر و سینما در مجموعه فیلم «محله برو بیا» هم‌بازی بودند. با تأسف، این دو بازیگر نام آشنا، با فاصله زمانی ۵ روز نسبت به هم بدرود حیات گفتند. اما لحظاتی وجود دارد که نشان می‌دهد انسان‌ها فارغ از هر دین، آیین و مذهب، زیست و زندگانی مشترکی دارند.

تقریب و همزیستی ادیان که ثمرات و عواید اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و حتی اقتصادی بسیاری برای جامعه مدنی به همراه دارد، از احترام گذاشتن به همین ارزش‌های مشترک انسانی پدیدار می‌شود.

الحق و الانصاف نمونه عینی حضور اقلیت‌های دینی و مذهبی و فعالیت بسیاری از هنرمندان، بازیگران، اهالی موسیقی و دارا بودن پایگاه‌های اجتماعی و سیاسی وسیع و آزادی پیروان سایر ادیان در ایران، یکی از مصادیق «محترم شمردن حقوق اقلیت‌های دینی و مذهبی در ایران» قلمداد می‌شود.

نقش‌آفرینی در فیلم‌های ماه رمضان مسلمانان

از جمله سریال‌های تلویزیونی که مخاطبان، خاطرات زیادی با نقش‌آفرینی آتیلا پسیانی دارند، حضور در سریال‌های ماه مبارک رمضان و اجرا برای مسلمانان ایران بود. نقش‌آفرینی و اجرا در مناسبت‌های مسلمانان، یکی از صحنه‌های زیبای عالَم هنر و پیوند آن با دین است.

البته که کارنامه کاری مرحوم آتیلا پسیانی در تئاتر و سینما و تلویزیون بسیار پر شکوه است و سابقه همکاری با کارگردان‌های شناخته شدۀ بسیاری از جمله بهرام بیضایی، ابراهیم حاتمی‌ کیا، رسول ملاقلی‌پور، محمد بزرگ‌نیا، فریدون جیرانی، کمال تبریزی و مانی حقیقی را در کارنامه دارد.

آقای پسیانی که چند سالی با بیماری درگیر بود، اخیرا برای ادامه درمان به فرانسه رفته و در بیمارستانی در پاریس بستری شده بود.

آتیلا پسیانی متولد اردیبهشت ‌ماه سال ۱۳۳۶ و فرزند جمیله شیخی، هنرپیشه معروف ایرانی بود و اخیرا به بیماری سرطان مبتلا شده بود. آتیلا پسیانی امروز جمعه ۱۴ مهرماه ۱۴۰۲ در ۶۶ سالگی چشم از جهان فرو بست.

فیلم‌های «کشتی آنجلیکا»، «دو فیلم با یک بلیت»، «مسافران»، «خاکستر سبز»، «هیوا»، «شام آخر»، «فرزند صبح»، «پاداش سکوت»، «آتش بس»، «مجردها»، «کما»، «پل چوبی»، «زندگی خصوصی»، «نیمه شب اتفاق افتاد»، «نگار»، «کارگر ساده نیازمندیم» و سریال‌های «محله برو بیا»، «محله بهداشت»، «اولین شب آرامش»، «زیر تیغ»، «پرده نشین»، «برف بی‌صدا می‌بارد» و تئاترهای «جنایت و مکافات» «باغ آلبالو» «مخمل آبی»، «پروفسور بوبوس»، «کالیگولا شاعر خشونت»، «قهوهٔ قجری»، «درد دل با سگ»، «رستخیز» از آثار زنده‌یاد پسیانی است.

نظر فردوس کاویانی و آتیلا پسیانی درباره هم

هیئت تحریریه خبری تحلیلی ادیان‌نیوز (ردنا) این سوگ بزرگ را به خانواده محترم و هنرمند ایشان، خانم فاطمه نقوی، خانم ستاره پسیانی و آقای خسرو پسیانی و همچنین جامعه تئاتری کشور و تمامی دوست‌داران ایشان تسلیت عرض می‌نماید.

در فضای مجازی عنوان شده است که دین این بازیگر مسیحی است اما تا به حال این خبر تایید و یا تکذیب نشده و اطلاعات و منبع دقیقی هم از دین او در دست نیست. دقیقا مشخص نیست که دین آتیلا پسیانی چیست اما سایت های پیرو دین مسیحیت نوشته اند که این بازیگر مسیحی بوده است.

منابع: ۱- این بازیگران ایرانی مسیحی هستند/ پایگاه خبری رکنا  ۲- و برخی از سایت های مسیحی نظیر: سلام مسیحی و محبت نیوز ۳- پست اینستاگرامی داریوش ارجمند بازیگرنام آشنای سینما و تلویزیون ایران

فرآوری: محمد پناه زاده گله بان

به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.