خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اردوغان اولین کلیسای مدرن دولتی در ترکیه را افتتاح کرد

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، امروز یک شنبه شانزده شهریور(هشت اکتبر) اولین کلیسای مدرن که با حمایت دولت ساخته شده را افتتاح نمود.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از “دیلی میل”  افتتاح این کلیسا در ترکیه با جمعیت حداکثری مسلمان و دولت اسلامی در صد سال پس از امپراطوری عثمانی از بعد فرهنگی و سیاسی برای رهبری سیاسی ترکیه حائز اهمیت است.

سنگ بنای “کلیسای ارتدوکس سریانی مور افرم” در سال ۲۰۱۹ میلادی در استانبول با جمعیت هفده هزار نفری مسیحیان آشوری از سوی اروغان گذاشته شد.

“سایت سوزین”، رئیس بنیاد کادم سریانی در استانبول، به خبرگزاری فرانسه گفت از زمان تاسیس جمهوری ترکیه این اولین کلیسایی ست که افتتاح می شود.

باید گفت ریشه مسیحیان آشوری در ترکیه به جوامعی بر می گردد که در قرن اول میلادی در منطقه ای که از جنوب شرقی ترکیه تا سوریه و عراق مساحت داشت زندگی می کردند.

اولین کلیسای مسیحیان آشوری در سال ۱۹۳۲ میلادی از شهر مردین ترکیه به دمش در سوریه منتقل شد.

رئیس بنیاد کادم سریانی در استانبول از سویی هم به خبرگزاری آناتولی گفت در صد سال گذشته برخی کلیساهای کوچک به صورت مخفی در ترکیه فعالیت می کرد و افتتاح کلیسای ارتدوکس سریانی مور افرم که با حمایت دولت صورت گرفت افتخار بزرگی برای مسیحیان ترکیه به شمار می رود.

کلیسای  ارتدوکس سریانی مور افرم ظرفیت پذیرش هفت صد و پنجاه نفر را دارد و می تواند پاسخ مناسبی به منتقدین اردوغان که وی را به تخریب کلیساهای قدیمی و ساخت مسجد به جای آنها متهم می کنند، به شمار رود.

منبع: سرویس انگلیسی ردنا

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.