خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نظرسنجی گالوپ: معنویت تندرستی را بهبود می‌بخشد

بر اساس یک نظرسنجی جهانی در مورد رابطه دین با تندرستی، انسان‌های با معنویت و ایمان بالا در بسیاری از جنبه‌های زندگی از وضعیت جسمانی به‌مراتب بهتری برخوردار هستند.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از “رلیجن مدیا سنتر”؛ در نظرسنجی انجام‌شده توسط وبلاگ “گالوپ” در همکاری با نهاد “Radiant” وابسته به کلیسایِ “عیسی مسیح مقدسین آخرالزمان” که در نشریه “دین و تندرستی: رابطه جهانی بین معنویت و تندرستی” چاپ شد آمده است انسان‌های باتقوا اغلب دارای “احساسات مثبت بیشتر، زندگی اجتماعی بهتر و خوش‌بینی بیشتر” می‌باشند.

بر اساس این نظرسنجی که از یک و نیم میلیون نفر در صد و پنجاه‌ودو کشور جهان طی ده سال انجام‌شده تفاوت بین انسان‌های پرهیزگار و بی‌دین قابل‌تأمل است.

نظرسنجی ذکرشده نشان می‌دهد به هر میزان که تقوی و پرهیزگاری انسان بالاتر باشد به همان میزان حالات روحی بهتری دارد و کمتر دچار استرس، افسردگی و منفی نگری می‌شوند.

“دروی از انزوا، دوری از اعتیاد و پرهیز از خودکشی” در انسان‌های دین‌دار نسبت به انسان‌های بی‌دین کمتر اتفاق می‌افتد.

این‌همه در حالی ست که بر اساس برخی آمارهای رسمی درزمینهٔ دین در جهان به‌ویژه در غرب و آمریکا نشان می‌دهد درصد بی‌دینی افزایش‌یافته و در بسیاری از کشورها درصد کسانی که خود را به هیچ دینی متعلق نمی‌دانند افزایش‌یافته است.

منبع: سرویس انگلیسی ردنا

به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.