خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

بررسی موضوع تقویت هماهنگی پیروان ادیان در مساجد «ایلینوی» آمریکا

مرکز اسلامی شهرستان «ویلیامسون» در ایالت «ایلینوی» و مرکز اسلامی «الفاروق» مراسم درهای باز را با موضوع تقویت هماهنگی میان یهودیان، مسلمانان و پیروان ادیان مختلف در زمان‌های چالش برانگیز، برگزار می‌کنند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، مرکز اسلامی شهرستان «ویلیامسون» در ایالت «ایلینوی» و مرکز اسلامی «الفاروق» از همه مردم با هر دین و آئینی که دارند، دعوت کرده اند تا با شرکت در مراسم «درهای باز» با موضوع تقویت هماهنگی میان یهودیان، مسلمانان و پیروان ادیان مختلف در زمان‌های چالش برانگیز با همسایگان مسلمان خود آشنا شوند.

در این مراسم، موضوع تقویت هماهنگی میان یهودیان، مسلمانان و پیروان ادیان مختلف در زمان‌های چالش برانگیز مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

هدف از این گردهمایی ها تقویت پیوندهای تفاهم میان پیروان ادیان مختلف برای گسترش صلح و دوستی در جهان است.

مراسم درهای باز با عنوان «با همسایه مسلمان خود ملاقات کنید» نوید دهنده تجربه‌ای غنی برای افراد با هر پیشینه‌ای است تا گرد هم بیایند، فرهنگ و سنت های اسلامی را بپذیرند و با همسایگان مسلمان خود در گفتگوهای معنادار و هدف ‌دار شرکت کنند.

این مراسم همچنین شامل یک تور برای بازدید کامل از همه قسمت‌های مساجد و آشنایی با آداب و رسوم مسلمانان در آنهاست.

علاوه بر این جلسات پرسش و پاسخ به صورت گفتگوهای آزاد و محترمانه با مسلمانان محلی، تشویق به پرسش ها و گفتگوهایی که درک متقابل را ترویج می کند، برگزار می‌شود.

همچنین قرار است در این دو مسجد نمایشگاه های فرهنگی برگزار شود که شامل نمایش لباس های سنتی، هنر و غیره خواهند بود و موجب آشنایی عمیق غیرمسلمانان با فرهنگ و میراث پر جنب و جوش جامعه مسلمانان خواهد شد.

مجموعه ای از غذاهای خانگی خاورمیانه و جنوب آسیا نیز برای شرکت کنندگان در این مراسم تدارک دیده می‌شود که نگاهی وسوسه انگیز به سنت های آشپزی مسلمانان ارائه می دهد.

شرکت در این مراسم برای همه آزاد است و متولیان مساجد اعلام کردند که از صمیم قلب همه را تشویق می‌کنند تا در آن شرکت کنند، سوالات خود را بپرسند و ارتباط برقرار کنند.

مراسم مرکز اسلامی شهرستان ویلیامسون امروز (شنبه، ۶ آبان) ساعت ۱۰:۳۰ صبح و مراسم مرکز اسلامی فاروق نیز امروز (یکشنبه، ۷ آبان) برگزار می‌شود.

منبع شبستان
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.