خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

انتقاد مسلمانان از لفاظی وزیر کشور انگلیس درباره فلسطین

شخصیت‌ها و سازمان‌های اسلامی لفاظی‌های اخیر وزیر کشور انگلیس درباره تظاهرات طرفداران فلسطین را تفرقه‌انگیز خواندند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، حمله سوئلا بریورمن وزیر کشور انگلیس به راهپیمایی‌های طرفدار فلسطین انتقادات زیادی در جامعه بریتانیا برانگیخته است.

بریورمن پیش از این گفته بود: به نظر من، تنها یک راه برای تعریف این راهپیمایی‌ها وجود دارد، «راهپیمایی‌های نفرت‌انگیز» و مدعی شده بود که «هدف آنها محو اسرائیل از روی نقشه است».

وی با بیان اینکه دولت انگلیس در حال بررسی قوانین مربوط به تظاهرات است، گفت: اگر ما نیاز به تغییر قوانین داشته باشیم، همانطور که سال گذشته برای جلوگیری از اعتراضات انجام دادیم، از اقدام دریغ نخواهم کرد. قوانین به پلیس و دادستان عمومی اختیارات کافی برای مقابله با هرگونه تخلف در جریان تظاهرات را می‌دهد.

بریورمن پیش از این از پلیس بریتانیا خواسته بود که برافراشتن نمادهای فلسطینی از جمله پرچم فلسطین را ممنوع کند و ادعا کرد اگر چه این اقدام قانونی است، اما برافراشتن آن در این زمان نشان‌دهنده حمایت از تروریسم است.

در مقابل، سعیده ورسی، یکی از اعضای مجلس اعیان از حزب محافظه‌کار اظهار کرد: آیا کسی می‌تواند به وزیر کشور بگوید که راه ایمن نگه داشتن جوامع، متحد نگه داشتن آنهاست، نه ایجاد تفرقه از طریق دروغ‌های مسموم.

ورسی از طریق حساب کاربری خود در پلتفرم X (توئیتر سابق) اضافه کرد: او هرگز یاد نمی‌گیرد. او هیچ فرصتی را برای ایجاد نزاع بین فرهنگ‌ها از دست نمی‌دهد.

شورای مسلمانان بریتانیا نیز نگرانی خود را از لفاظی‌های تهاجمی علیه مسلمانان به طور کلی و حامیان فلسطین به طور خاص ابراز کرد. این شورا نسبت به لفاظی‌های تفرقه‌انگیز در حالی که بحران در خاورمیانه عمیق‌تر می‌شود هشدار داد.

این شورا در بیانیه‌ای خاطرنشان کرد: تشدید بیان افراطی وزیر کشور مبنی بر اینکه اهتزاز پرچم‌های فلسطین می‌تواند ضدیهودی باشد و توصیف صدها هزار نفر را که به صورت مسالمت‌آمیز به خیابان‌ها آمدند و خواستار آتش‌بس بودند به عنوان افراد تندرو امری مذموم است. آنها با حدود ۷۶ درصد از بریتانیایی‌هایی که تمایل خود را برای آتش‌بس ابراز کرده‌اند، شریک هستند.

در این بیانیه تأکید شده است که زبان تفرقه‌افکنانه وزیر کشور یادآور عدم تسامح مرتبط با اسلام‌هراسی است که عمیقاً در درون حزب محافظه‌کار ریشه دارد.

زارا محمد، رئیس این شورا گفت: در این مواقع بحرانی، ما خواهان رهبری مسئولانه هستیم. ما تشدید حوادث یهودی‌ستیزی و اسلام‌هراسی از ابتدای بحران را محکوم می‌کنیم. باید کنار هم بنشینیم تا به نقاط مشترک برسیم و علیه این دو پدیده صحبت کنیم.

ایوت کوپر، وزیر کشور سایه نیز در این باره گفت که اظهارات بریورمن کار پلیس را «سخت‌تر» کرده است.

کوپر گفت: مسئولیت وزیر کشور این است که کار پلیس را برای مقابله با جرایم ناشی از نفرت و افراط‌گرایی آسان‌تر کند و در عین حال به جوامع مختلف که به شدت تحت فشار رویدادهای خاورمیانه هستند اطمینان دهد و از لفاظی‌های بی‌اساس به گونه‌ای استفاده نکند که کار پلیس را دشوارتر می‌کند.

منبع ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.