خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نتانیاهو چگونه با استناد به عهد عتیق کشتار زنان و نوزادان شیرخوار را توجیه کرد؟

نتانیاهو نسل‌کشی مردم غزه را جنگ مقدس «نور علیه تاریکی» خواند و با استناد به باورهای دینی یهودیان، کشتار زنان و نوزادان بی‌گناه را توجیه کرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، روز گذشته بنیامین نتانیاهو در نشستی خبری جنگ با غزه را «جنگ دوم استقلال» خواند و با اشاره به عهد عتیق و خطاب به صهیونیست‌ها گفت: «فراموش نکنید که عمالیق با شما چه کردند، ما فراموش نکرده‌ایم و می‌جنگیم.»

نتانیاهو نسل‌کشی مردم غزه را جنگ مقدس «نور علیه تاریکی» خواند و با استناد به باورهای دینی یهودیان، کشتار زنان و نوزادان بی‌گناه را توجیه کرد: «حال برو و مردم عمالیق را قتل عام کن. بر آنها رحم نکن، بلکه زن و مرد و طفل شیرخواره، گاو و گوسفند، شتر و الاغ، همه را بکش.» (اول سموئل، ۱۵/۳)

نسل‌کشی قوم عمالیق به دوران حکومت بنی اسرائیل بر «ارض مقدس» بازمی‌گردد و به زعم یهودیان این نسل‌کشی به فرمان خداوند انجام شده است. این فرمان کشتار به طور کامل اجرا شد و حتی شیرخواران اسیرشده نیز کشته شدند.

این در حالی است که در مقابل، عمالقه، به گفته تورات هنگامی که شهری را به تصرف درآوردند، «هیچ یک از زنان را نکشتند، بلکه تمامی آنها از کوچک تا بزرگ را به اسارت گرفتند» (اول سموئل، ۳۰/۲).

منبع دولت دین
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.