خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

رهبر نهضت اسلامی افغانستان: رابطه با اسرائیل مصداق کفر است/ جهاد، تنها راه حل مساله فلسطین است

مولوی مفلح «رهبر نهضت اسلامی افغانستان» در گفتگو با خبرنگار ادیان نیوز تصریح کرد: از لحاظ تاریخی فلسطین برای مسلمانان است. دفاع از فلسطین، نشان دهنده میزان تعهد ما به دین اسلام است. چرا که قبله اول ما در اشغال است و سکوت کرده‌ایم!

به گزارش خبرنگار ردنا (ادیان نیوز)، رهبر نهضت اسلامی افغانستان هرگونه رابطه با رژیم غاصب اسرائیل را مصداق «کفر» دانست و گفت اگر سران کشورهای همسایه فلسطین، مرزهای خود را برای حضور مجاهدان در غزه باز نکنند، رزمندگان اسلام خودشان وارد صحنه خواهند شد. «مولوی محمد مختار مفلح» در گفتگو با ادیان نیوز تصریح کرد: بر همه روشن است که مردم فلسطین در غزه مورد ظلم و ستم آمریکا، انگلیس شیطان صفت و رژیم غاصب صهیونیستی قرار گرفته است. روش برخورد آنها با مردم مظلوم غزه نشان دهنده آن است که به دنبال قتل عام و نسل کشی هستند؛ اما یقینا نصرت الهی شامل حال مظلومان است.

وی افزود: امت اسلامی در چنین شرایطی، مسئولیت سنگین دارد. هر روز تعداد زیادی کودک و مسلمان کشته می‌شوند، اما بر اساس منطق رسانه‌های مزدور و حاکمان جیره خوار، طفل سنگ به دست فلسطینی که از خانه و کاشانه خود حمایت می‌کند، تروریست و ارتش تا دندان مسلح رژیم اشغالگر، حق جلوه داده می شود.

مولوی مفلح تصریح کرد: ننگ بر حاکمانی که به نام اسلام بر کشورهای اسلامی چنگ انداخته‌اند و در مقابل این ظلم سکوت کرده‌اند. رئیس جمهور آمریکا در کنار اسرائیل ایستاد، اما هیچ کدام از این مدعیان اسلام در کنار مردم فلسطین نایستادند. این ننگ تاریخی هرگز از دامان آنها پاک نمی‌شود. اما در مقابل تاریخ همواره از ایران به خاطر این همراهی با ملت فلسطین به نیکی یاد خواهد کرد.

رهبر نهضت اسلامی افغانستان فلسطین را بخشی از پیکر جهان اسلام دانست و گفت: از لحاظ تاریخی فلسطین برای مسلمانان است. دفاع از فلسطین، نشان دهنده میزان تعهد ما به دین اسلام است. قبله اول ما در اشغال است و سکوت کرده‌ایم. باید در کنار مردم غزه بایستیم و به فریاد آنها لبیک بگوییم. صدای ناله مسلمانان در غزه به آسمان رسیده، اما ابرمردی در این عصر وجود ندارد که مساله فلسطین را محور تمدن اسلامی و معیار غیرت مسلمانان بنامد.

وی افزود: امت اسلام در آستانه آزمون بزرگی است. همه کشورهای اطراف فلسطین عرب و مدعی اسلامند. اگر کشور مسلمانی وجود دارد، باید با قاطیعیت در کنار فلسطین بایستد و در غیر این صورت نام آنها از لیست کشور اسلامی حذف می‌شود. تاریخ با این کشورها بی‌رحمانانه برخورد خواهد کرد.

مولوی مفلح گفت: فرزاندان «عزالدین قسام» و «صلاح‌الدین ایوبی» و حضرت امام خمینی به فکر چاره‌ای برای آزادی فلسطین باشند. امروز دولتمردان عربی که برای آزادی فلسطین اقدام نمی‌کنند، در کشتار غزه سهمیند. رابطه با رژیم صهیونیستی جرم و کفر و مصداق کمک به ظالم است. چه کسی نمی‌داند که فلسطین مظلوم و اسرائیل ظالم است؟

وی افزود: از امارت اسلامی می خواهیم زمینه انتقال مجاهدان به فلسطین را فراهم کنند. مرزهای خاکی برای ما مهم نیست. باید این مرزها را شکست و از اسلام دفاع کرد. باید برای مردم فلسطین صندوقی ایجاد شود و کمکهای افغانستان به دست مردم فلسطین رسانده شود. ما تنها با یک رژیم روبرو نیستیم؛ بلکه هرکسی که در کنار اسرائیل قرار بگیرد، دشمن ماست.

رهبر نهضت اسلامی افغانستان تصریح کرد: رژیم صهیونیستی رفتنی است و ما باید در جهاد ملت فلسطین سهیم باشیم. ما مردم افغانستان از جنبش حرکت جهاد اسلامی و حماس حمایت کرده و مقاومت آنان را مصداق جهاد فی سبیل الله می دانیم. باید در کنار حماس و جهاد اسلامی بایستیم و اگر امروز از اینها حمایت نکنیم، روز قیامت مسئولیم.

وی ادامه داد: امارت اسلامی به محکوم کردن و اجتماع بسنده نکنند. زمینه کمک‌رسانی را فراهم کنند. آمریکا از آن سوی دنیا آمده و از اسرائیل حمایت می کند. ما به فلسطین نزدیک‌تریم یا آمریکا؟ دیگر دیپلماسی کارساز نیست. اگر دیپلماسی نتیجه می داد، امروز طرح یاسر عرفات نتیجه می داد. تنها جهاد است که رژیم صهیونیستی را سر جایش می‌نشاند. تاریخ رژیم صهیونیستی و آمریکا و انگلیس نشان می دهد، آنها سخت‌ترین دشمن برای مسلمانان هستند. قرآن یهود را دشمن اسلام می داند. از آن سوی دنیا به سرزمین مسلمانان آمده‌اند و آنها را به قتل می رسانند و در این سوی دنیا عده ای صحبت از دیپلماسی می کنند. تنها با حمایت از حماس می توان اسرائیل را سرجایش نشاند. اگر فلسطین از دست برود، دیگر امت اسلامی معنا ندارد. دفاع از فلسطین را وظیفه شرعی می دانیم و این حرف سیاسی نیست.

مولوی مفلح با گرامی داشت یاد شهداء نهضت فلسطین گفت: آنها با خون خود، در این هفتاد و پنج سال، چراغ مبارزه را روشن نگه داشتند. به گفته رهبر معظم انقلاب ایران، زمان بزن و در رویی تمام شده است. فرزندان عزالدین قسام زنده اند. از موضع امارت اسلامی تشکر می کنم اما باید وارد صحنه شوند. ما سالهاست که اسرائیل را محکوم کردیم و فایده نداشت. ما باید پیروزی مجاهدان حماس را جشن بگیریم.

وی افزود: اگر کشورهای اسلامی مجاور فلسطین اجازه حضور رزمندگان سایر کشورها در جبهه عزه را نمی دهند، در آینده گله ای نداشته باشند. شاید مجاهدان ناچار شوند خودشان وارد صحنه شوند. به گفته امام خمینی اسلام مرز ندارد و ما مرزی را به رسمیت نمی‌شناسیم.

خبرنگار محمدعلی خرمی مشکانی

به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.