خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

احراز صلاحیت چهار کاندیدای زرتشتی انتخابات مجلس توسط هیات اجرایی زرتشتیان

از پنج کاندیدای حوزه زرتشتیان در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس، چهار نفر که زرتشتی بودند توسط هیات اجرایی زرتشتیان تهران احراز صلاحیت شدند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، اسفندیار خسروی، هموند هیات اجرایی زرتشتیان تهران در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس از برگزاری نشست هیات اجرایی زرتشتیان تهران با حضور کلیه اعضا در روز یکشنبه ۱۴ آبان در محل فرمانداری تهران و با حضور فرماندار خبر داد. وی اسامی کاندیداهای حوزه زرتشتیان در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس که ثبت نام خود را نهایی کرده اند، بدین ترتیب( براساس حروف الفبا) اعلام کرد:

۱- اسفندیار اختیاری کسنویه یزد

۲- فرخ ایزدی کلانتری

۳- بهشید برخوردار

۴- فاطمه دلاور اردکانی

۵- مازیار سلامتی شریف آباد

با توجه به اینکه، تبصره ۱ ماده ۳۱ قانون انتخابات می گوید: داوطلبان نمایندگی اقلیت های دینی، باید در دین خود ثابت‌العقیده باشند. فاطمه دلاور اردکانی مورد تایید هیات اجرایی قرار نگرفت و صلاحیت دیگر کاندیداها توسط هیات اجرایی احراز شد که عبارتند از:

۱- اسفندیار اختیاری کسنویه یزد

۲- فرخ ایزدی کلانتری

۳- بهشید برخوردار

۴- مازیار سلامتی شریف آباد

بدین ترتیب پرونده کاندیداها جهت بررسی و تایید نهایی به هیات نظارت مرکزی ارسال می گردد و این هیات ۵۰ روز برای بررسی اعلام نظر فرصت دارد و در مرحله نهایی نیز شورای نگهبان نظر قطعی خود را اعلام می کند و در نهایت نیز ۱۱ اسفند ماه ۱۴۰۲، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس برگزار می شود.

گفتنی است با توجه به اینکه فرزند سهراب سلامتی، یکی از کاندیداهای این انتخابات است، سهراب سلامتی از عضویت در هیات اجرایی استعفا داده است و اردشیر اورمزدی که به عنوان جانشین(علی البدل) انتخاب شده بود به عضویت هیات اجرایی زرتشتیان درآمد. اسامی ۸ عضو این هیات عبارتند از: اسفندیار خسروی، خداداد راسخی خرمی، کورش ساسانی، پری گل ایرانی، خداداد نمیری، فرامرز پور رستمی، پریوش رشیدی شریف آباد، اردشیر اورمزدی

منبع برساد
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.