خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تأکید سازمان همکاری اسلامی بر تقویت و ارتقای نقش زن مسلمان

مدیر سازمان توسعه امور مربوط به زنان در سازمان همکاری اسلامی بر تعهد این سازمان برای تقویت نقشی که زنان مسلمانان ایفا می‌کنند، تأکید کرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، افنان الشعیبی، مدیر اجرایی سازمان توسعه امور مربوط به زنان در سازمان همکاری اسلامی، گفت: سازمان توسعه امور مربوط به زنان، تریبون و بستری است که بیش از ۸۰۰ میلیون زن مسلمان در سراسر جهان را نمایندگی می‌کند.

وی افزود: اگر در نظر بگیریم که زنان مسلمان بیش از ۱۰ درصد از جمعیت جهان را تشکیل می دهند، حمایت از آن‌ها و تلاش برای ارتقای نقش آن‌ها در همه سطوح برای ما ضروری است.

افنان الشعیبی این سخنان را در کنفرانس بین‌المللی «زن در اسلام: جایگاه و توانمندی» بیان کرد. این کنفرانس تا فردا چهارشنبه ۸ نوامبر در عربستان سعودی برگزار می‌شود.

این مقام مسئول توسعه امور مربوط به زنان در سازمان همکاری اسلامی تأکید کرد: ما باید بر رشد دختران جوان تمرکز کنیم تا بتوانند در محیطی سالم و حمایت‌کننده رشد کنند که آرزوهای آن‌ها را در بربگیرد و حمایت کند.

وی در سخنان خود افزود: سازمان توسعه امور مربوط به زنان به همراه آکادمی بین‌المللی فقه اسلامی در برگزاری نشست هم‌اندیشی «نقش رهبران دینی در مقابله با خشونت علیه زنان» که قرار است دسامبر آینده برگزار شود، مشارکت خواهد داشت.

به گفته سازمان همکاری اسلامی، کنفرانس «زنان در اسلام: جایگاه و توانمندی» با هدف تجلیل از موفقیت‌های زنان مسلمان در گذشته و حال برگزار می‌شود. همچنین هدف از آن برجسته کردن مشارکت زنان در توسعه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی و مقابله با تبلیغات منفی است که دین اسلام را مانعی در برابر حقوق زنان نشان می‌دهد.

این کنفرانس همچنین در پی تأکید بر این نکته است که آموزه‌های اسلام همواره نسبت به زنان منصفانه بوده است.

منبع ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.