خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

هند برگزاری تظاهرات در کشمیر در حمایت از مردم فلسطین را ممنوع کرد

برخلاف سیاست حاکم در دولت هند، کشورهای اسلامی و برخی از کشورهای اروپایی از شروع جنگ اسرائیل و حماس شاهد برگزاری تظاهرات گسترده در حمایت از مردم مظلوم غزه بوده است.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از “اسوشیتدپرس”؛ کشمیر تحت کنترل هند که در گذشته از فلسطین حمایت کرده اکنون در قبال مردم غزه سکوت اختیار کرده است.

این سکوت به دلیل سیاستی است که دولت هند در قبال کشمیر اعمال کرده است. مقامات هندی برگزاری هرگونه تظاهرات در حمایت از مردم فلسطین در کشمیر را ممنوع کرده اند و از مبلغان و رهبران مسلمان خواسته اند در سخنرانی هایشان به فلسطین اشاره ای نکنند.

اعمال محدودیت های تازه در کشمیر که بیشتر جمعیت آن را مسلمانان تشکیل می دهند بخشی از تلاش هند برای جلوگیری از هرگونه تظاهرات در راستای پایان دادن به حاکمیت هند بر کشمیر می باشد. کارشناسان معتقدند این محدودیت ها از سویی هم تغییر در سیاست خارجی هند تحت رهبری نارندا مودی پوپولیست را نشان می دهد.

دهلی نو اغلب به نفع هر دو طرف جنگ سخن گفته است و در گذر زمان هم به اسرائیل و هم به فلسطین نزدیک بوده است. هند حملات هفت اکتبر حماس به اسرائیل را محکوم و با اسرائیل ابراز هبستگی نمود و از سویی هم  خواستار اجرای قوانین انسانی بین المللی در غزه شد و نسبت به افزایش کشتار غیرنظامیان در غزه از سوی اسرائی نگرانی خود را اعلام کرد.

سکوت در کشمیر اما برای بسیاری از مسلمانان جهان دردناک بوده است.

میرویس عمر فاروق، روحانی مسلمان و از رهبران کلیدی مقاومت، گفت فلسطین برای مسلمانان بسیار قابل احترام است و تمام مسلمانان می بایست در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و مخالفت با ظلمی که در غزه در جریان است  اعتراض کنند.

وی افزود: از شروع جنگ اسرائیل علیه مردم غزه وی هر جمعه در حبس خانگی بوده است و نمازهای جمعه در مسجد بزرگ سریناگار ممنوع شده است.

این همه به افزایش اقدامات ضد هند در کشمیر کمک کرده است.

مسلمانان کشمیر در جنگ قبلی غزه تظاهرات گسترده ی ضد اسرائیلی برگزار کردند و حین تظاهرات خواسته خود مبنی بر پایان حاکمیت هند در کشمیر را فریاد زدند. این تظاهرات به خشونت کشیده شد و چندین کشته و زخمی برجای گذاشت.

منبع: سرویس انگلیسی ردنا

به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.