خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اسلام هراسی و یهودی‌ستیزی در اروپا پس از جنگ اسرائیل-حماس افزایش‌یافته است

یک مقام ارشد اتحادیه اروپا فعال درزمینهٔ مبارزه با اسلام هراسی معتقد است در بسیاری مواقع به‌اشتباه تصور می‌شود مسلمانان عامل بسیاری از خشونت‌ها هستند.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از “الجزیره” ماریون لالیس درخصوص آمار فزاینده اسلام هراسی و یهودی ستیزی پس از جنگ اسرائیل، بیان کرد: اظهارات نفرت پراکنانه علیه مسلمانان و یهودیان در اروپا پس از جنگ اسرائیل و حماس افزایش یافته است.

وی گفت: “روند اظهارات ضد اسلام و ضد یهود در اروپا افزایش یافته و رویدادهای خرد و کلان ضد مسلمانان و یهودیان در شبکه های اجتماعی سیر صعودی داشته است.”

نفرت از مسلمانان اغلب از این ایده که درصد بالایی از آنها در خشونت ها دست دارند نشأت گرفته است. این برداشت و تصور در بیشتر کشورهای اتحادیه اروپا به چشم می خورد.

ماریون لالیس افزود آشنایی با محتویات درسی مرتبط با  اسلام در سیستم های آموزشی کشورهای اروپایی نیازمند تحقیق گسترده می باشد.

باید گفت: حماس حدود یک ماه پیش حملات بی سابقه یی را علیه اسرائیل انجام داد.

اسرائیل نیز در حملاتی تلافی جویانه به صورت گسترده غزه را بمباران نمود.

تل آویو با حمایت آمریکا و غرب قصد دارد حملات هوایی و زمینی خود را تا نابودی حماس ادامه دهد.

براساس گزارشات در حملات هوایی اسرائیل به عزه تاکنون بیش از ده هزار فلسطینی کشته شده اند که بیشتر آنها زنان و کودکان بوده اند.

از سویی هم براساس اعلام دیده بان حقوق بشر یهودی ستیزی نیز در بیشتر کشورهای اروپایی افزایش یافته است.

اغلب این کشورها از جمله بریتانیا از ارائه گزارشات دقیق در زمینه اسلام خودداری می کنند.

دیده بان حقوق بشر در اعلامیه ای افزود بیشتر رویدادهای ضد اسلامی در کشورهای اروپایی ثبت نمی شود و فقدان داده های کافی ارائه پاسخ های سیاسی موثر به معضل را دشوار ساخته است.

کشورهای اتحادیه اروپا از جمله آلمان برگزاری تظاهرات ها در حمایت از مردم فلسطین را ممنوع کرده اند.

ماریون لالیس افزود آژانس حقوق اساسی اتحادیه اروپا از سال دو هزار و ده تا دو هزار و بیست مسلادی رویدادهای نفرت انگیز علیه مسلمانان را ثبت کرده و داده ها قرار است در هفته های آینده تازه شود.

لایس تاکید کرد: کشورهای اتحادیه اروپا در این زمینه متحد هستند.

وی افزود: باید اطمینان حاصل نمود گزارشات آنچه در اروپا اتفاق می افتد به صورت متعادل ارائه گردد تا شهروندان این کشورها سوای از اعتقادات دینی یا حتی بی دینی بتوانند آزادانه زندگی کنند.

لایس تاکید کرد زنان در انتخاب پوشش باید آزاد باشند اما در کشوری مثل فرانسه یک زن مسلمان به دلیل حجاب با تبعیض و بی عدالتی روبرو می شود.

منبع: سرویس انگلیسی ردنا

به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.