خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تمام اقوام و مذاهب افغانستان در مسئله غزه همفکر و نظر هستند +عکس

«علی مصباح احمدی» پژوهشگر علوم سیاسی و دانشجوی دانشگاه ادیان و مذاهب در همایش ملی همصدا با غزه در حضور بسیاری از شخصیت‌های علمی و دانشگاهی جهان در دانشگاه صنعتی شریف تهران با اشاره به مسئله غزه بیان کرد: تمام اقوام و مذاهب افغانستان در مسئله غزه همفکر و نظر هستند.

به گزارش خبرنگار ردنا (ادیان نیوز)، «علی مصباح احمدی» از کشور افغانستان در همایش «همصدا با غزه؛ گردهمایی اساتید، پژوهشگران و دانشجویان بین‌المللی دانشگاه‌های ایران» که پیش از ظهر روز ـ دوشنبه ۱۵ آبان ماه ۱۴۰۲ ـ با حضور شخصیت‌های بین‌المللی در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد به ایراد سخنرانی پرداخت.

این دانشجوی افغانستانی دانشگاه ادیان و مذاهب در ابتدای سخنان خود گفت: من در افغانستان بزرگ شدم و خوب می‌دانم که تمام مردم افغانستان حامی مردم مظلوم فلسطین هستند. مردم افغانستان از رژیم اسرائیل متنفرند و خواهان آزادی سرزمین‌های اشغالی و قبله اول مسلمانان هستند.

دوگانگی غربی ها در برخورد با آوارگان اوکراین و غزه

این پژوهشگر علوم سیاسی در ادامه بیان کرد: برخورد دوگانه غربی ها در جنگ اوکراین و غزه نشان دهنده نقاب دروغین اینهاست، شما دیدید که آوارگان جنگ اکراین را با آغوش باز پذیرفتند و درب های شان را بروی آنان باز کردند و کمک های مالی هنگفتی به آنان کردند، اما با آوارگان غزه چه کردند؟ آوارگان غزه را نه تنها که نپذیرفتن بلکه حتی مرز ها و درب ها را بروی شان بستند همونطور که همه شاهد هستید حتی نمی‌گذارند غذا و دارو و کمک های اندک بین‌المللی به آن ها برسد.

تفکر لیبرالیسم منفعت طلب هست

ما در افغانستان بیشتر از چهل است جنگ را تجربه کردیم، طعم تلخ جنگ را به معنی واقعی کلمه چشیده ایم و از حال و وضعیت برادران و خواهران مسلمان ما در فلسطین آگاهیم و می‌دانیم که اسرائیل تا زمانیکه برای منفعت آمریکا کار کند، منظورم پیشبرد اهداف و تأمین منافع آمریکا در منطقه است، آمریکا از اسرائیل حمایت می‌کند در غیر آنصورت همانطور که از افغانستان فرار کردند و مردم‌افغانستان را تنها گذاشتند، در سرزمین های اشغالی نیز چنین می‌کند.

تفاوت کودکان و اطفال جنگ اوکراین با غزه

علی مصباح احمدی ادامه داد: از روز که جنگ غزه آغاز شد تا کنون بنده بصورت جدی و دقیق اخبار جنگ دنبال می‌کنم، حتی گهگاهی گریه می‌کنم به حال برادران و خواهران مظلومم در فلسطین. شما دقت و تحقیق کنید ببینید در جنگ اکراین در بیشتر از یک سال از هردو طرف حدود ۳۰۰ الی ۵۰۰ کودک کشته شده است اما در جنگ غزه در کمتر از یک ماه حدود ۴۰۰۰ کودک فلسطینی توسط نیروهای رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده است، این درحالی است که ۷۰ درصد تمام شهدای غزه را کودکان و زنان تشکیل می‌دهد.

این پژوهشگر و متفکر افغانستانی در پایان خاطرنشان کرد: از نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری برای برنامه ریزی این گردهمایی صمیمانه تشکر می‌کنم و امیدوارم بتوانیم با ملت مظلوم و مسلمان غزه هم صدا باشیم.

شایان ذکر است همایش «همصدا با غزه؛ گردهمایی اساتید و پژوهشگران بین‌المللی دانشگاه‌های ایران» به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد. در این همایش دکتر سعید رضا عاملی رئیس دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران و متفکران از کشورهای مختلف به سخنرانی پرداخت و همچنین گروه هم آوایی الغدیر در حمایت از طوفان الاقصی نماهنگی را اجرا کردند.

خبرنگار خبرنگار ادیان نیوز
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.