خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پاتریارک کریل خواستار ممنوعیت «تشویق» به سقط جنین در روسیه شد

رئیس کلیسای ارتدوکس روسیه، پاتریارک کریل، خواستار تصویب قانونی در سطح فدرال برای ممنوعیت تحریک و تشویق زنان به سقط جنین شد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، رئیس کلیسای ارتدوکس روسیه، پاتریارک کریل، خواستار تصویب قانونی در سطح فدرال برای ممنوعیت تحریک و تشویق زنان به سقط جنین شد. قانون مشابهی پیشتر در دو منطقه توسط مقامات محلی تصویب شده بود.

پاتریارک کریل که در جلسه عمومی کنگره کلیسای ارتدوکس روسیه صحبت می‌کرد، گفت: «روسیه کشور بزرگی است، اما جمعیت آن کاملاً ناکافی است. ما نیاز داریم جمعیت روسیه به سرعت افزایش یابد. اگر بتوانید زنان را از سقط جنین منصرف کنید، آمار جمعیت بلافاصله بالا می‌رود».

قانون «ممنوعیت تحریک به سقط جنین» در ماه اوت توسط نمایندگان مجلس ایالتی موردویا (Mordovia) و در نوامبر همان قانون از سوی نمایندگان مجلس قانونگذاری منطقه تور (Tver) در روسیه تصویب شد. برای تحریک‌کنندگان به سقط جنین، بی‌توجه به آنکه سقط جنینی در عمل اتفاق افتاده باشد یا نه، پرونده قضایی تشکیل شده و متخلفان با جریمه‌های هنگفتی روبرو می‌شوند.

در ماه نوامبر مشخص شد که تمام کلینیک‌های خصوصی در کریمه از انجام عملیات سقط جنین خودداری کردند. تصمیم مشابهی، تحت فشار مقامات، از سوی تعدادی از کلینیک‌ها در مناطق کورسک و چلیابینسک و همچنین در تاتارستان اتخاذ شد.

طبق گزارش شرکت تحلیلی RNC Pharma، در سال ۲۰۲۲، تقاضای روس‌ها برای داروهای خاتمه بارداری ۵۰ تا ۶۰٪ افزایش یافته است. در روسیه، داروهای سقط جنین به طور رسمی فقط به کلینیک‌های دارای مجوز عرضه می‌شود.

منبع سیاق
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.

1 نظر
  1. Mhmd می گوید

    حسب درامدی ومحکومیت این قرار قانونی مردود است.