خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

حاخام حمامی لاله زار: صهیونیسم در یهودیت مانند داعش در اسلام است

رهبر دینی کلیمیان و حاخام ارشد یهودیان ایران در اظهارنظری جدید اعلام کرد: همان‌گونه که هیچ کسی داعش را نماینده اسلام نمی‌شناسد، کسی هم صهیونیست را نماینده یهود نمی‌داند.

به گزارش سرویس اجتماعی ردنا (ادیان نیوز)، رهبر دینی کلیمیان ایران «حاخام یونس حمامی لاله زار» در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به تداوم جنایات رژیم صهیونسیتی در غزه گفت: از ابتدای تشکیل رژیم صهیونیستی این رژیم همواره با سوءاستفاده از آرمان‌های دین یهود به دنبال پیشبرد اهداف نامشروع خود بوده است. متاسفانه صهیونیست‌ها با سوءاستفاده از برخی آرمان‌ها و عقاید یهود دست به هر اقدامی می‌زنند.

وی افزود: همان‌گونه که هیچ کسی داعش را نماینده اسلام نمی‌شناسد، کسی هم صهیونیست را نماینده یهود نمی‌داند. لذا از همان ابتدای تشکیل حزب صهیونیست، نخستین مخالفت‌ها از سوی یهودیان بوده و تا امروز وجود دارد به گونه‌ای که در شهر قدس تعدادی از یهودیان در مخالفت با اقدامات رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم غزه، پرچم فلسطین را حمل کردند. امام خمینی(ره) در ابتدای انقلاب نیز تاکید کردند که حساب صهیونیست از یهودیت که یک دین الهی است متفاوت است و در ۴۰ سال اخیر نیز مورد تاکید رهبر انقلاب بوده است.

رهبر دینی کلیمیان ایران با اشاره به عملیات طوفان‌الاقصی اظهار داشت: اجرای عملیات طوفان الاقصی توسط مقاومت فلسطین در پاسخ به ظلم و ستم چندین ساله رژیم صهیونیستی انجام شد و مردم فلسطین در واکنش به ظلم و ستم رژیم صهیونیستی دست به این عملیات زدند.

حاخام حمامی لاله زار خاطرنشان کرد: متأسفانه رژیم صهیونیستی با هدف قرار دادن غیرنظامیان و به‌ویژه زنان و کودکان دست به جنایت بزرگ در غزه زد که مایه تاسف و تاثر است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کشتار زنان و کودکان در هیچ دین و آیینی مورد تأیید نیست و همه با آن شدیدا مخالف هستند و ما نیز در توقف هرچه سریع‌تر ظلم و ستم علیه مردم این سرزمین تأکید داریم.

منبع farsnews
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.