خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

عبارات ضد اسلامی روی دیوار مساجد شهر لیون

نوشتن عبارات ضد اسلامی بر دیوار مسجدی در شهر لیون فرانسه با واکنش مسئولان این مسجد مواجه شده و آن‌ها تأکید کرده‌اند که بابت این موضوع نزد دستگاه‌های مسئول شکایت خواهند کرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، روزنامه فرانسوی فیگارو گزارش داد که جمال هلال، عضو شورای مساجد فرانسه و رئیس مسجد کوبا پس از مشاهده عبارت‌های ضد اسلامی بر روی دیوار ورودی مسجد، بابت این موضوع از عاملان این اقدام شکایت خواهد کرد.

این روزنامه همچنین افزود: مدیر یک فروشگاه مسلمانان در منطقه شش لیون نیز دوشنبه گذشته پس از ابراز حمایت از مردم فلسطین در شبکه‌های اجتماعی و درج عباراتی در فروشگاه، مورد پیام‌های خصمانه قرار گرفته است.

جمال هلال در همین رابطه تأکید کرد: ما با تشدید اقدامات ضد اسلامی مواجه هستیم.

به دنبال انجام عملیات طوفان الاقصی و تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، بسیاری از کشورهای اروپایی و از جمله فرانسه با موجی از اقدامات اسلام‌ستیزانه مواجه شده‌اند که تعدی به مساجد از آن جمله است.

پیشتر هم مسجد جامع استکهلم در سوئد که بزرگ‌ترین مسجد و مرکز رسمی اسلامی در سوئد است، از جانب عده‌ای ناشناس مورد تهاجم قرار گرفت؛ این افراد عبارت‌های ضد اسلامی مربوط به حوادث اخیر خاورمیانه و غزه را روی دیوارهای مسجد نوشتند. این حادثه از سوی اولف کریسترسون، نخست‌وزیر سوئد و دیگر سیاستمداران این کشور به شدت محکوم شد. کریسترسون این اقدامات را حاکی از اسلام‌هراسی توصیف کرد.

منبع ایکنا
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.