خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اقرار سایت اسرائیلی به تاثیرات منفی اقتصادی تهدیدات انصارالله بر رژیم صهیونیستی و شرکت ZIM

پس از یک دوره سکوت، سایت اسرائیلی در گزارشی به تاثیرات منفی اقدامات انصارالله بر اقتصاد رژیم صهیونیستی پرداخته است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، روزنامه گلوبوس اسرائیل با اشاره به تداوم تهدیدات انصارالله بر ضد رژیم صهیونیستی در گزارشی نوشت: پس از مدتی سکوت رسانه‌ای، شرکت کشتیرانی «زیم» روز سه شنبه اعلام کرد که با توجه به وخامت اوضاع امنیتی در دریای سرخ و دریای عرب(برای کشتی‌های اسرائیلی)، تغییراتی در خطوط مواصلاتی خود از شرق به اسرائیل ایجاد کرده است.

این شرکت اعلام کرد که هر چند قصد دارد که تعهد خود برای خدمات رسانی به بنادر اسرائیل و مدیترانه شرقی را حفظ کند؛ اما در حال انجام این اقدام مطابق با پروتکل های ایمنی، دقیق است و همین امر باعث دیر شدن زمان‌بندی تحویل کالا بعضاً تا ۱۹ روز شده است.(جایگزین شدن مسیر دور آفریقای دماغه امید نیک-تنگه جبل الطارق- اسرائیل به جای مسیر دریای سرخ)

اقدامات اخیر نیروهای مسلح یمن و جنبش انصارالله بر ضد رژیم صهیونیستی، قیمت حمل و نقل هر کانتینر از چین به بندر اشدود ۹ تا ۱۴ درصد افزایش یافته است. این در حالی است که کشتی‌های بین‌المللی از انتقال کالاهای اسرائیلی دوری می‌کنند.

بنابر گزارش گلوبوس، ترافیک دریایی در بنادر تحت کنترل رژیم صهیونیستی شاهد تاخیرهای بیشتر از حد معمول شده است و بسیاری از کشتی های اسرائیلی مجبور شده‌اند به جای عبور از دریای سرخ، از مسیر طولانی قاره‌ی آفریقا حرکت کنند. مسیری که سفر را طولانی و هزینه آن را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.

کشتی های دیگر اسرائیلی نیز به طور کلی یا جزئی شروع به تقویت تیم های امنیتی خود کرده اند که این موضوع نیز منجر به افزایش هزینه ها شده است. در این راستا شرکت “زیم” اعلام کرده است که هزینه های بالای حق بیمه، خطر جنگ را برای هر کانتینر افزایش می‌دهد که در حال حاضر منجر به افزایش قیمت حمل و نقل کانتینری در خطوط کشتیرانی بین المللی منتهی به بنادر اسرائیل شده است.

این روزنامه اسرائیلی همچنین به بی‌نتیجه ماندن تلاش‌ها برای کشتیرانی با فاصله زیاد از سواحل یمن اشاره کرد و نوشت: “این تلاشها محکوم به شکست است زیرا حوثی‌ها (انصارالله) از قابلیت‌های دریایی پیشرفته از جمله ناوگان بالگردی و نیروهای ویژه دریایی برخوردار هستند.” علاوه بر این، نیروهای ائتلاف بین المللی ضد دزدی دریایی در منطقه نیز تاکنون هیچ مداخله‌ای در برابر حوثی ها (انصارالله) انجام نداده و می گویند این موضوع یک درگیری سیاسی است و به حوزه عملیات آنها مرتبط نمی‌شود!

اقدامات نیروهای مسلح یمن علیه اسرائیل منجر به تغییرات بزرگی در مدیریت اقتصادی اسرائیل شده است. وزارت اقتصاد این رژیم در یک طرح اضطراری و موقتی، در حال فعال کردن و جایگزین کردن تجارت هوایی به جای تجارت دریایی است. آنها از شرکت های هواپیمایی اسرائیلی و خارجی دعوت کرده‌اند تا فعالیت هواپیماهای باری خود و هواپیماهایی که قابلیت باربری را دارند، به تجارت هوایی این رژیم اختصاص دهند. در حال حاضر حمل و نقل هوایی تنها یک درصد از کل حرکت تجاری رژیم اسرائیل را تشکیل می‌دهد و ۹۹ درصد دیگر توسط کشتی های دریایی انجام می‌شود.

سهام شرکت کشتیرانی صهیونیستی زیم (ZIM) دو روز پس از انتشار پیام کوتاه سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن، با افت ۴.۲ درصدی به پایین‌ترین میزان خود در پنچ سال اخیر سقوط کرده و این شرکت طی بیانیه‌ای رسمی، از تغییر مسیر برخی از کشتی‌های اسرائیلی از مسیر دریای سرخ و دریای عرب به مسیر قاره آفریقا در نتیجه تهدیدات نیروهای مسلح یمن خبر داده است.

منبع سیاق
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.