خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تأکید بر ضرورت تأسیس «انجمن علمی گفت‌وگوهای دینی اسلام و شینتوئیسم»

حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور با اشاره به برگزاری موفقیت آمیز سومین دور از گفت‌وگوی دینی اسلام و شینتوئیسم در توکیو، بر ضرورت پیگیری تأسیس «انجمن علمی گفت‌وگوهای دینی ایران و ژاپن» به عنوان مصوبه نخستین دور این گفت‌وگوها تأکید کرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی که در رأس هیأت ایرانی به منظور شرکت در دور سوم گفت‌وگوی دینی اسلام و شینتوئیسم به کشور ژاپن سفر کرده است، به دعوت «جینجاهونجو» سازمان معابد شینتویی ژاپن از معبد «میجی» بازدید کرد.

این بازدید که با برگزاری آیین رسمی و عبادی معبد «میجی» همراه بود، توضیحات مربوط به هر بخش توسط مقامات دینی این مکان مذهبی ارایه شد.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در سخنانی، با اشاره به برگزاری موفقیت آمیز سومین دور از گفت‌وگوی دینی اسلام و شینتوئیسم در توکیو گفت: گفت‌وگو و تأکید بر اشتراکات می‌تواند عاملی مؤثر بر تعاملات و توسعه همکاری‌های فی مابین ملت‌ها باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور افزود: طبیعتا سومین دور این گفت‌وگوها نشان داد که فضای مناسب گفت‌وگو بین اسلام و شینتو وجود دارد، به خصوص اینکه نقش دین در هنر و معماری از منظر هر اسلام و شینتو مورد بررسی قرار گرفت.

گفت‌وگوهای دینی زمینه‌ساز گسترش صلح و آرامش در جهان است

وی به برگزاری نخستین دور این گفت‌وگوها با موضوع «جایگاه خانواده در اسلام و شینتو» در شهر ایسه ژاپن اشاره کرد و پیگیری تأسیس «انجمن علمی گفت‌وگوهای دینی ایران و ژاپن» به عنوان مصوبه نخستین دور این گفت‌وگوها را ضروری برشمرد.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اظهار داشت: ما می‌توانیم با برگزاری این گفت‌وگوها، شاهد شناخت عمیق‌تر نسبت به ظرفیت‌ها و اشتراکات اسلام و شینتو با حضور فعالان فرهنگی و دینی دو کشور باشیم.

وی برگزاری گفت‌وگوهای دینی را زمینه‌ساز گسترش صلح و آرامش در جهان دانست و اظهار امیدواری کرد که چهارمین دور گفت‌وگوی دینی اسلام و شینتوئیسم در جمهوری اسلامی ایران برگزار شود.

در پایان این برنامه، حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور ضمن امضای دفتر یادبود معبد «میجی»، یادداشتی را در خصوص اهمیت و نقش ادیان و رهبران دینی در دوران معاصر، برگزاری سومین دور گفت‌وگوی دینی اسلام و شینتوئیسم و ایجاد زمینه‌های گفت‌وگو و همکاری دینی بین دو کشور نوشت.

بنابر اعلام این خبر، به میزبانی معبد جیجاهونجو و با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ژاپن و مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ­‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دور سوم گفت‌وگوی دینی اسلام و شینتوئیسم با عنوان «بررسی نقش دین در هنر و معماری از منظر اسلام و شینتوئیسم» (۶ تا ۸ آذرماه) در توکیو برگزار می‌شود. حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در رأس هیأتی ۴ نفره از جمهوری اسلامی ایران در این دیدارها و گفت‌وگوهای هدفمند حضور خواهد داشت و اساتیدی از حوزه‌های آموزشی و پژوهشی ادیان از دانشگاه‌های کشورمان، ایشان را همراهی می‌کنند.

منبع ایسنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.