خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

رهبر بُهره‌های اسماعیلیه هند: تقریب بین مذاهب از اصلی‌ترین آرمان‌های دانشگاه ادیان و مذاهب است

در دیدار با رهبر بُهره‌های اسماعیلیه هند تأکید شد: دانشگاه ادیان و مذاهب در تمام زمینه‌های مشترک و تبادل منابع علمی، آموزشی و انجام پروژه‌های دانشگاهی آماده همکاری است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، دانشکده مذاهب اسلامی میزبان رهبر بُهره‌های اسماعیلیه هند و هیئت همراه وی بود. در این جلسه گرم و صمیمی، دکتر اکبر باقری «رئیس دانشکده مذاهب» به همراه حجت الاسلام و المسلمین دکتر رضا اسلامی «مدیر گروه مذاهب فقهی»، دکتر ابراهیم قاسمی «مدیر گروه مذاهب اسلامی (کلامی)» و دکتر موحدی «معاون آموزشی و پژوهشی» به استقبال امیر مَلِک «رهبر بُهره‌ای‌های اسماعیلیه هند» رفتند.

رئیس دانشکده مذاهب اسلامی با تاکید بر ایجاد زمینه همگرایی بین مسلمانان نسبت به آغاز تبادل منابع علمی و انجام پروژه های مشترک علمی و آموزشی تصریح کرد: ما در این جلسه آمادگی کامل خود را برای همکاری های دانشگاهی، تبادل استاد و برگزاری پروژه های مشترک جهت تسهیل در پیشبرد اهداف بین‌المللی علمی دانشگاه ادیان و مذاهب اعلام کردیم.

دکتر باقری ادامه داد: تقریب بین مذاهب یکی از اصلی ترین آرمان های دانشگاه ادیان و مذاهب و علی الخصوص دانشکده مذاهب اسلامی است. ما همواره از همکاری، تبادل اطلاعات و تعاملات علمی و دانشگاهی استقبال می کنیم.

این عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب افزود؛ با توجه به اینکه پیروان مذهب اسماعیلیه باطنی گرا بوده و اعتقادات و منابع خویش را از دیگران مخفی می کنند. به همین جهت فقدان منابع اصیل اسماعیلیه بر رویکرد باطنی می‌تواند یکی از موضوعات و زمینه‌های گفتگوی ما در آینده باشد.

وی خاطرنشان کرد؛ امیدوار هستیم دانشکده مذاهب اسلامی بتواند با عقد تفاهم نامه از تمام منابع اطلاعاتی فقهی و کلامی اسماعیلیه استفاده نماید تا با ایجاد یک رابطه دوطرفه از خدمات متقابل پژوهشگران و اساتید و سایر ظرفیت‌های موجود در این جهت استفاده کنیم. چرا که یکی از اهداف کلی دانشگاه ادیان و مذاهب زمینه سازی برای تقریب و گفت‌وگو میان پیروان ادیان و مذاهب است که نهایتاً به همگرایی در جهان اسلام ختم شود.

در این دیدار امیر ملک رهبر بُهره‌های اسماعیلیه هند نیز با ابراز خوشحالی از حضور در دانشگاه ادیان و مذاهب و دیدار با مسئولین این دانشگاه گفت: دانشگاه ادیان و مذاهب یکی از مراکز علمی جهان است که کارهای بسیار شایسته و ارزشمندی در زمینه تقریب بین مذاهب و شناخت ادیان و مذاهب انجام داده است و ما بسیار علاقه‌مند هستیم که همکاری‌های علمی خود را با این دانشگاه گسترش دهیم. چرا که همانگونه که گفته شد؛ دانشگاه ادیان یکی از بهترین پایگاه های علمی ترویج تقریب و گفتگوی میان ادیان و مذاهب جهان است.

وی با استقبال از حضور اساتید و دانشجویان دانشگاه ادیان و مذاهب در هند گفت: آمادگی داریم با برگزاری جلسات مشترک علمی زمینه تعامل و آشنایی هرچه بیشتر محققین و پژوهشگران دانشگاه ادیان و مذاهب با کشور هند و مراکز علمی و فرهنگی این کشور را فراهم سازیم.

منبع سایت دانشگاه ادیان
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.