خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مسیحیان بیت لحم به خاطر جنگ امسال «درخت کریسمس» و «چراغانی» ندارند

امسال به خاطر کشتار مردم غزه، مسیحیان بیت لحم تصمیم گرفته‌اند از چراغانی، شادی و درخت کریسمس دست بشویند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوزمسیحیان بیت لحم که در همسایگی قدس در کرانه باختری اشغالی قرار دارد، در سال‌های گذشته هم زیر فشار درگیری‌های اسرائیل و فلسطین‌ها قرار گرفته بود. اما بسیاری از مردم شهر به ویژه امسال درگیر جنگ فعلی در نوار غزه در ۵۰ کیلومتری (۳۰ مایلی) هستند و تمایلی برای ابراز شادی بی حد و حصر در کریسمس امسال ندارند.

در روزهای ابتدایی هر دسامبر، رهبران کلیسا در بیت لحم گرد هم می آیند تا فصل جدید نیایش‌ها و شادی‌ها را قبل از تولد مسیح(ع)، که معمولاً یکی از مهم ترین جاذبه های توریستی است، بازگشایی کنند. اما امسال خیابان‌ها و میدان‌های شهر تا حد زیادی خالی و تاریک است.

پدر ابراهیم فالتاس، یکی از روحانیون ارشد در مقابل کلیسای عیسی مسیح گفت: ما هرگز بیت لحم را چنین ندیده ایم، حتی در زمان کووید. شهر خالی و غم انگیز است. امروز قرار بود روز شادی باشد. فلسطینی‌ها به خاطر «بسیاری از کودکان، زنان، سالمندان، افرادی که در این جنگ جنون‌آمیز به شهادت رسیده‌اند» درد می‌کشند.

مسیحیان+بیت+لحم
در سالهای گذشته جامعه <a data ail=165047 target= blank href=httpsadyannewscomtagمسیحیان title=مسیحیان>مسیحیان<a> فلسطین و بیت لحم در فضای آزادانه تری به شادی و برگزاری مراسمات دینی خویش می پرداختند اما امسال سایه جنگ بر سر <a data ail=165047 target= blank href=httpsadyannewscomtagمسیحیان title=مسیحیان>مسیحیان<a> فلسطینی نیز سنگینی میکند

به همین خاطر برای اولین بار در خاطرات بسیاری از ساکنان و مسیحیان بیت لحم، امسال هیچ درخت کریسمسی در میدان ولادت نصب نشده است.

منبع شفقنا
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.