خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

خطر مرگ در انتظار مسلمانان روهینگیایی سرگردان در دریا

یک گروه چهارصدنفری از مسلمانان روهینگیایی سرگردان در دریا را خطر مرگ تهدید می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از “Asian Image” تعداد مسلمانان روهینگیایی که از اردوگاه‌های کار اجباری بنگلادش با استفاده از قایق از راه دریا می‌گریزند از سال گذشته تاکنون هشتاد درصد افزایش‌یافته است.

کاهش جیره  غذایی و خشونت‌های گروهی اما این مسلمانان فراری را تهدید می‌کند.

بابر بلوچ، سخنگوی منطقه‌ای آژانس پناهندگان سازمان ملل، به آسوشیتدپرس گفت اگر تلاشی برای نجات بیش از چهارصد مسلمان روهنگیایی شامل زن و مرد و کودک که درخطر مرگ قرار دارند صورت نگیرد، آن‌ها بدون شک جان خود را از دست می‌دهند.

این در حالی ست که مکان یکی از دو قایق حامل مسلمانان فراری هنوز مشخص نشده است.

آقای بلوچ افزود قایق‌ها به نظر می‌رسد از بنگلادش حرکت کرده باشند و براساس گزارش‌ها اکنون دو هفته است در دریا سرگردان می‌باشند.

کاپیتان یکی از قایق‌ها به خبرنگاران گفت حدود صد و هشتادتا صد و نود نفر در قایق وی سوار هستند، جیره غذایی و آب به اتمام رسیده و موتور قایق آسیب‌دیده است.

به گفته کاپیتان درصورتی‌که کمک لازم به این افراد صورت نگیرد، تمام آن‌ها جان خود را از دست می‌دهند.

این در حالی ست که از آگوست سال ۲۰۱۷ میلادی تاکنون بیش از هفت‌صد و چهل هزار مسلمان روهنگیایی از ترس جان خود از میانمار تحت حاکمیت بودائی‌ها به اردوگاه‌هایی در بنگلادش گریخته‌اند.

نیروهای امنیتی میانمار به تجاوزات گسترده، کشتار و آتش زدن منازل هزاران مسلمان در روهینگیا متهم می‌باشند.

دادگاه‌های بین‌المللی اما هنوز کشتار وسیع مسلمانان روهنگیایی را نسل‌کشی اعلام نکرده است.

بیشتر مسلمانان آواره روهنگیایی باهدف رسیدن به مالزی با جمعیت حداکثری مسلمان از میانمار می‌گریزند. اندونزی دیگر کشور با جمعیت حداکثری مسلمان اما آوارگان مسلمان روهنگیا را بازداشت می‌کند.

گفته می‌شود در سال جاری نزدیک به سه هزار و پانصد و هفتاد مسلمان روهنگیایی از میانمار و بنگلادش گریخته‌اند که در مقایسه با دو هزار نفر سال گذشته افزایش را نشان می‌دهد.

منبع: سرویس ترجمه ردنا

به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.