خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

کارگردان اسپانیایی نقش تاریخی مسلمانان در تمدن اروپایی را ارزشمند خواند

ایزابل فرناندز، کارگردان اسپانیایی «سازندگان الحمرا»، مسلمانان را دارایی نقشی تاریخی و مهم در معرفی علم و روش‌های علمی به اروپا و در نتیجه شکل گیری تمدن اروپایی توصیف کرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، ایزابل فرناندز، کارگردان اسپانیایی سازندگان الحمرا، تصریح کرد مسلمانان بخشی از تاریخ اروپا هستند، اما به خوبی به آن پرداخته نشده است.

فرناندز این اظهارات را در حین صحبت درباره فیلم خود بیان کرد. این مستند داستان کاخی را روایت می‌کند که در دوران آخرین دولت اسلامی در اندلس، یعنی امارت غرناطه، ساخته شده است.

این فیلم روز چهارشنبه در یازدهمین جشنواره فیلم بسفر به نمایش درآمد. این فیلم مستند محصول سال گذشته است و برای اولین بار به انگیزه‌های ساخت کاخ و داستان دو امیری می پردازد که در ساخت و ساز در قرن ۱۴ میلادی شرکت داشتند.

فرناندز گفت: اندلس بخشی از تاریخ ما و تاریخ اروپا را نشان می‌دهد، اما ما اطلاعات کافی در مورد تاریخ هنر در آن دوره و این امور نداریم که چه کسی بنیانگذار این سبک معماری بوده است.

وی افزود: کاخ الحمرا یک اثر معماری فوق‌العاده است و بازدید از آن ویژگی خاصی دارد و مرا وادار می‌کند تا بیشتر در مورد آن بیاموزم.

به گفته فرناندز مسلمانان در اندلس نقش مهمی در شکل‌گیری علوم جدید داشته‌اند، امری که تأثیر آن تاکنون شناخته شده نیست.

وی افزود: این موضوع باعث شد تا فیلم «سازندگان الحمرا» را بسازم که بخشی از جایگاه مسلمانان را در تاریخ اروپا نشان می‌دهد. به گفته این کارگردان اسپانیایی، مسلمانان علم و تحقیقات علمی را از آسیا به اروپا آوردند.

وی با بیان اینکه مسلمانان نقش مهمی در توسعه تاریخ اروپا و جهان به ویژه در زمینه علم ایفا کردند، افزود: این باعث می شود به اسپانیا افتخار کنم که تاریخ بزرگی دارد که شامل فرهنگ‌های متنوعی است که در کنار هم حضور داشته‌اند.

فرناندز خاطرنشان کرد: مستندی که او ساخته، پیش داوری‌های تاریخی را نادیده گرفته و به تحقیق در مورد حقایق تاریخی کمک کرده است.

منبع ایکنا
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.