خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

بحران اسلام ستیزی در هند | به نام خدایان و به کام اوباش

حزب حاکم هند و حامیان آن به طور استراتژیک از تخریب مسجد بابری و تهدید دیگر مساجد برای حفظ قدرت انتخاباتی و ایجاد ترس در میان مسلمانان استفاده کرده اند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، ۳۱ سال پیش، گروهی متشکل از ۱۵۰ هزار نفر از افراط گرایان هندو به مسجد ۵۰۰ ساله بابری در شهر آیودیا هند حمله کردند. سرکرده‌های اوباش و سیاستمدارانی از حزب حاکم بهاراتیا جاناتا، اعضای گروه‌های شبه‌نظامی ملی‌گرای بدنام هندو را گرد هم آوردند تا در این خشونت شرکت کنند و بعدا معبد هندو را جایگزین مسجد کردند.

این گروه‌ها ادعا کردند که این مسجد در محل که خدای هندو (رام ) در آن متولد شده است، ساخته شده است.

اوباش هندو مسجد را در عرض یک روز ویران کردند و باعث گسترش خشونت ضد مسلمانان در سراسر این کشور شدند که منجر به کشته شدن بیش از دو هزار نفر و تخریب تعداد زیادی مسجد، خانه و مغازه‌های مسلمانان شد.

امروزه، تخریب مسجد بابری به عنوان یک مشکل فراگیر در هند باقی مانده است. از نظر هندوها، تخریب مسجد بابری و جایگزینی آن با معبد، یک پیروزی برای هندوتوا بود.

این در حالی است که هندوتوا یک ایدئولوژی برتری گرایانه است که به طور فزاینده ای جریان اصلی در کشور را عهده‌دار است و به دنبال حذف خشونت آمیز اقلیت های مذهبی؛ تاریخ، اعتقادات و زندگی آنها است.

برای مسلمانانی که به هدف اصلی پروژه نسل کشی هندوتوا تبدیل شده اند، تخریب مسجد بابری یک تهدید همیشگی است.

سیاستمداران ملی گرای هندو اغلب تخریب مسجد را به عنوان شاهدی بر ناتوانی مسلمانان در هند به رخ می کشند.

پیام آنها این است: «ما همیشه می‌توانیم مساجد بیشتری را ویران کنیم و خشونت‌های ضد مسلمانان بیشتری را هر زمان که بخواهیم برانگیزیم».

در این راستا، حزب حاکم بهاراتیا جاناتا و حامیان آن در میان راست‌گرایان افراطی هندو به طور استراتژیک از تخریب مسجد بابری و تهدید دیگر مساجد برای حفظ قدرت انتخاباتی و ایجاد ترس در میان مسلمانان استفاده کرده اند.

همانطور که گروه های ستیزه جوی هندو در سال ۱۹۹۲ ادعا کردند که مسجد بابری در زادگاه رام ساخته شده است، گروه های ستیزه جو و سیاستمداران حزب بهاراتیا جاناتا نیز امروز این ادعای غیرتاریخی وحشیانه را رواج داده‌اند که همه مساجد دوره مغول در هند روی ویرانه‌های معابد ساخته شده اند. گروه‌های راست افراطی هندو با استفاده از این منطق که مسلمانان را چه در گذشته و چه در حال حاضر شیطانی می‌شمارند، هزاران مسجد را در سراسر هند به تخریب تهدید می‌کنند.

از «اوتارپرادش» در شمال تا «کارناتاکا» در جنوب هند وضعیت یکسان است:ملی‌گرایان هندو ادعا می‌کنند که مساجد یا بناهای اسلامی زمانی معبد بوده و خواستار بررسی‌های باستان‌شناسی برای به دست آوردن شواهد و کمپین‌هایی در دادگاه‌ها برای درخواست تحویل این بناها به هندوها و تبدیل آن به معابد هستند.

در شهر «ماتورا» در ایالت «اوتار پرادش»، مسجد تاریخی به نام «شاهی عیدگاه» ۳۵۰ ساله، به طور مکرر توسط گروه‌های هندو تهدید به تخریب می‌شود؛ حداقل ۹ دادخواست به دادگاه‌های محلی ارسال شده است که خواستار تخریب آن شده‌اند و ادعا می‌کنند که این مسجد در زادگاه «کریشنا» یکی دیگر از خدایان هندوها ساخته شده است.

گروه‌های شبه‌نظامی همچنین تهدید کرده‌اند که به مسجدشاهی عیدگاه نفوذ می‌کنند، آن را با آیین‌های هندو تطهیر می‌کنند و یک بت در آن قرار می‌دهند.

یکی از رهبران افراطی اعلام کرد که «یوگی آدیتیانات»، وزیر برتر هندو «اوتار پرادش» کسانی که در تخریب مسجد مشارکت کنند، مورد تشویق قرار می‌گیرند.

در شرق «ماتورا»در شهر «بنارس» نیز برتری خواهان هندو دادگاه‌ها را با سلاح تهدید کرده‌اند تا فواره وضو در حیاط مسجد «گیانواپی» را ببندند.

آنها ادعا می کنند که این بنا در واقع زادگاه خدای «شیوا» است و باید برای آن و در جهت عبادت هندوها فعالیت کند.

اینها تنها بارزترین نمونه‌ها از تهدید مسلمانان و مساجد در هند هستند.

فهرستی از اهداف تخریب که توسط گروه افراطی هندو «ماهاسبها» تهیه شده است، شامل حداقل ۸۸۰ مسجد، زیارتگاه، قبرستان، تالارهای اجتماعات و سایر عبادتگاه های مسلمانان است.

بسیاری از این عبادتگاه‌ها قبلا توسط دولت‌های ایالتی حزب بهاراتیا جاناتا یا شبه‌نظامیان هندو تخریب شده‌اند؛ آنها ادعا می‌کنند که این بناها غیرقانونی ساخته شدند.

دو مسجد تاریخی به نام‌های مسجد «شاهی» متعلق به قرن شانزدهم و مسجد۶۰ ساله «گریب نواز»، توسط دولت اوتارپرادش به عنوان بخشی از پروژه های تعریض جاده با بولدوزر تخریب شده اند و دلیل آنها غیرقانونی بودن هر دو بنا است.

افراط گرایان هندو
در دهلی نو پایتخت هند استفاده از بولدوزر علیه مقبره‌های مسلمانان محلی و قبور مقدس آن هم بدون هشدار قبلی برای مقامات شهری رایج شده است

یکی از مسجدهای دهلی بدون هیچ اخطاری تخریب جزئی شد و محل زندگی ۲۱ کودک محروم که در مدرسه علمیه مسجد حضور داشتند ، نیز ویران شد.

هدف هندوهای راست افراطی کاملا مشهود است: نابودی مساجد و ستون اصلی ایمان اسلامی در هند.

تخریب گسترده معابد در دوران حکومت مغول یک جعل تاریخی است که هندوها برای توجیه خشونت فزاینده علیه مسلمانان هند استفاده می‌کنند.

منبع شبستان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.