خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

توسعه صنعت توریسم برای جذب حداکثری گردشگران مسیحی در اردن

دولت اردن با ادعای مکان‌های نمادین کتاب مقدس مانند “مکان فرضی غسل‌تعمید مسیح (ع) و کوه نبو” قصد دارد صنعت توریسم خود برای جذب حداکثری گردشگران مسیحی را توسعه دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از “لوموند”؛ انجمن رهبران زائران کاتولیک فرانسه برای اولین بار در هشتاد و پنج سال گذشته کنگره سالانه خود را در اردن برگزار کرد.

“ژان ماری لو ورت”، کمک اسقف بوردو، در مراسم افتتاحیه کنگره انجمن ملی مدیران اسقفان زائر که از سیزده تا هجده نوامبر برگزار شد گفت برگزاری کنگره در اردن یک رویداد مهم بود، اردن کشوری ست که ردپای “ابراهیم(ع)، پدر مشترک ایمانی ما، حضرت موسی(ع)، پیامبران بزرگ و جان باپیست تعمید دهنده” در آن دیده می شود و برگزاری کنگره سبب افزایش گردشگران و سیاحان مذهبی مسیحی به این کشور می شود.

برگزاری کنگره انجمن ملی مدیران زائران کاتولیک در اردن سومین دور برگزاری این کنگره در خارج از اروپا به حساب می آمد. این کنگره در سال ۲۰۰۵ در لبنان و در سال ۲۰۱۱ در اسرائیل و فلسطین برگزار شده بود.

ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن، سه سال پیش با هدف توسعه توریسم دینی و جذب حداکثری زائران و گردشگران مسیحی به اردن از انجمن رهبران زائران کاتولیک دعوت نمود کنگره سالانه خود را در این کشور برگزار کند.

تعمید حضرت مسیح(ع)

پادشاهی هاشمی که مذهب تسنن مذهب رسمی دولتی و دین بیش از نود درصد از جمعیت کشور تحت حاکمیت آنها به شمار می رود مدعی ست تاریخ طولانی مسیحیت در اردن مالامال از مناطق مقدس منتسب به حضرت مسیح(ع) می باشد و مکان هایی مانند منطقه تعمید مسیح به روشنی به تاریخ مسیحیان در این کشور اشاره می کند.

این منطقه که در شمال دریای مرده واقع شده در سال ۲۰۱۵ میلادی از سوی یونسکو در لیست میراث تاریخی جهان ثبت شد.

مسیحیان معتقدند این منطقه برای آنها از اهمیت بسیار خاصی برخوردار است و حضرت مسیح زندگی عمومی خود را از آنجا شروع کرده است.

منبع: سرویس انگلیسی ردنا

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.