خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

کشیش کلیسا ارتدوکس برای پیروزی روسیه دعا نکرد و برکنار شد!

یک کشیش برجسته کلیسا ارتدوکس روسیه حین مراسم مذهبی به دلیل امتناع از دعا برای پیروزی روسیه در جنگ با اوکراین از سمتش برکنار شد.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از “گاردین” در حکم دادگاه کلیسا ارتدوکس که لحظاتی پیش صادر شد، آمده است کشیش “الکسی اومینکسی” به دلیل بی اعتنایی در انجام وظایف و شکستن سوگندی که به عنوان یک کشیش یاد کرده می بایست از آیین های مقدس کلیسا اخراج شود.

تصمیم اتخاذ شده از سوی دادگاه کلیسا جهت تایید برای پاتریارک کریل، رئیس کلیسای روسیه که از حامیان بزرگ ولادمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، به شمار می رود ارسال شده است.

این در حالی ست که طی نزدیک به دو سالی که از جنگ روسیه در اوکراین می گذرد کلیسای روسیه همواره از تصمیم پوتین در حمله به اوکراین حمایت و مخالفان داخلی را سرکوب کرده است.

دادگاه کلیسا تاکید کرد اومینسکی با امتناع از خواندن “دعا برای روسیه مقدس” – نامی قدیمی برای روسیه – که کریل خواندن آن را در مراسم دینی کلیساهای ارتدکس روسیه اجباری کرده، سوگند خود را شکست.

کشیش الکسی اومینسکی و دسته ای از کشیشان همسو با وی معتقدند به جای دعا برای پیروزی جنگ روسیه با اوکراین می بایست برای صلح دعا نمود.

پاتریارک کریل برای اولین بار در بیست و پنجم سپتامبر سال ۲۰۲۲ و درست هفت ماه پس از حمله روسیه به اوکراین دعایی را به مراسم دینی کلیساها در روسیه اضافه کرد.

در بخش هایی از این دعا آمده است:”بنگرید! کسانی که طرفدار جنگ هستند علیه روسیه مقدس سلاح برداشته اند تا مردم متحد آن را تجزیه و نابود کنند! خدایا! برخیز تا قومت را یاری کنی و با قدرتت ما را پیروز گردانی!”

از سویی هم تاکنون ده ها کشیش مخالف با جنگ به دلیل سرپیچی از انجام دعا برای پیروزی روسیه بر اوکراین از سوی دولت دولت بازداشت و مجازات شده اند. کشیشان مخالف جنگ تاکید دارند بیشتر برای صلح باید دعا کرد تا پیروزی یک طرف در جنگ!

منبع: سرویس انگلیسی ردنا

به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.