خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

افتتاح معبد رام پس از هفتادسال | مسلمان و مسیحی ستیزی در هند شعله‌ورتر می‌شود

معبد رام در ایالت شمالی “اوتار پرادش” هند قرار است دو روز دیگر طی مراسم خاصی با حضور رهبران دینی و سیاسی هندوها افتتاح شود.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از “Religious News Service” معبد رام به شکل بسیار زیبایی در سه‌طبقه و طی سه سال در شهر آیودیای ایالت اوتار پرادش در شمال هند ساخته‌شده است.

هندوهای شرکت‌کننده قرار است با روشن کردن آتش و خواندن سرودهای ودایی مراسم افتتاحیه را برگزار می‌کنند و هندوهایی که در خارج از هندوستان ازجمله در ایالات‌متحده آمریکا زندگی می‌کنند نیز با برگزاری مسابقات اتومبیل‌رانی، جشن و رقص و پای‌کوبی از راه دور در افتتاح معبد سهم می‌گیرند.

معبد رام در حالی پس از هفتادسال جنجال و کشمکش میان هندوها و مسلمانان قرار است افتتاح شود که بسیاری افتتاح آن را نقطه شروع نزاع مذهبی تازه به‌ویژه بین هندوها و مسلمانان می‌دانند.

بر اساس پیش‌بینی‌ها وقوع نزاع مذهبی تازه در هند دامن دیگر اقلیت‌های دینی ازجمله مسیحیان این کشور را نیز خواهد گرفت.

افتتاح معبد رام به‌نوعی یادآور فصل تلخی در تاریخ هند است، فصلی که با حمله گروه‌های افراطی هندو به مسلمانان شروع و با تخریب مسجد بابری با قدمت پانصدساله به پایان رسید.

در سال ۱۹۹۲ میلادی گروه‌های ملی‌گرا و افراطی هندو با خشونت تمام مسجد بابری را تخریب کردند و در ادامه خشونت و درگیری به سراسر هند کشیده شد. صدها مسلمان در این درگیری‌ها کشته و منازلشان ویران شد.

هندوهای ملی‌گرا و افراطی با تصورات ذهنی خود در تلاش‌اند هند را به کشوری تنها برای هندوها تبدیل کنند و در این راستا پیروان دیگر ادیان ازجمله مسلمانان، مسیحیان و حتی هندوهای بومی که به طبقه اجتماعی پایین تعلق دارند همواره مورد خشونت شدید قرارگرفته‌اند.

اقدامات گروه‌های افراطی و ملی‌گرای هندوها موسوم به “ناسیونالیسم هندو” که با تخریب مسجد بابری تیر اول را علیه مسلمانان در هند شلیک کردند قصد دارند هند را از نفوذ مسلمانان پاک کنند. حزب “بهاراتیا جاناتا”(بی جی پی) به رهبری نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند، در قبال تخریب مسجد بابری سکوت کرد و به این پیش‌بینی‌ها که مساجد بیشتری در هند قرار است تخریب شود قوت بخشید.

در کنار تخریب مساجد و منازل مسلمانان، حزب نارندرا مودی قصد دارد نمازخواندن مسلمانان و ازدواج بین مذاهب را ممنوع کند و برای ریشه‌کن نمودن مسلمانان و مسیحیان در هند از گروه‌ها افراطی و ملی‌گرای هند که همواره دست به کشتار و خشونت علیه مسلمانان زده‌اند حمایت کند.

منبع: سرویس انگلیسی ردنا

به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.