خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

افزایش آزار و اذیت مسیحیان جهان در سال گذشته میلادی

براساس اعلام یک نهاد انگلیسی فعال در امور خیریه آزار و اذیت مسیحیان در سراسر جهان در سال گذشته میلادی افزایش یافته است.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از “Religions Media Center” نهاد “Open Doors”؛ که روند آزار و اذیت مسیحیان در کشورهای با بیشترین خطر برای مسیحیان در سراسر دنیا را پیگیری و گزارش می‌کند در لیست نظارت سالانه سال گذشته خود اعلام کرد یک نفر از هر هفت مسیحی در دنیا که به حدود سی صد و شصت‌وپنج میلیون نفر می‌رسند سال گذشته به خاطر دینشان سطح بالایی از آزار و اذیت را تجربه کردند.

این در حالی ست که عدد مذکور در سال گذشته یک نفر از هر نه مسیحی در دنیا بود.

لیست نهاد مذکور نشان می‌دهد “کره شمالی” اولین کشور پرخطر برای مسیحیان در سال گذشته بود و کشورهای سومالی، لیبی، یمن و اریتره در رده‌های بعدی قرار داشتند.

بر اساس لیست، نود درصد از پنج هزار انسان معتقدی که به خاطر دینشان در سراسر  جهان کشته شدند در جنوب صحرای آفریقا اتفاق افتاد.

این مسئله نشان داد خشونت‌های ناشی از بی‌ثباتی و کنترل استبدادی خطر نابودی جوامع مسیحی را افزایش داده است.

آزار و اذیت مسیحیان
گاردین نوشت یک نفر از هر هفت مسیحی در دنیا که به حدود سی صد و شصت‌وپنج میلیون نفر می‌رسند سال گذشته به خاطر دینشان سطح بالایی از آزار و اذیت را تجربه کردند

به‌طور نمونه باید به کشتار مسیحیان در نیجریه از سوی افراط‌گرایان مسلمان که از بی‌ثباتی منطقه‌ای سود می‌برند، اشاره نمود.

از سویی هم بر پایه گزارش فوق، دوسوم حملات و مسدود شدن کلیساها و دارایی‌های عمومی مسیحیان در سال گذشته در چین اتفاق افتاد.

“سوریه، عراق، سریلانکا و نیکاروگوئه” از کشورهای بعدی پرخشونت علیه مسیحیان بودند.

منبع: سرویس انگلیسی ردنا

به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.