خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اخوان المسلمین یمن، اختلافات با انصارالله را تا پایان جنگ غزه کنار خواهد گذاشت

پس از درخواست عبدالمجید الزندانی نسبت به کنار گذاشتن اختلافات در یمن و وحدت در قضیه فلسطین، بسیاری از چهره‌های اخوانی به این دعوت لبیک گفتند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، اوایل هفته گذشته بود که عبدالمجید الزندانی، از چهره‌های شناخته شده سلفیت و حرکت اخوان المسلمین و از جمله موسسین حزب التجمع الیمنی للاصلاح یمن و عضو شورای این حزب در سخنرانی بر لزوم کنار گذاشتن اختلافات و وجوب اتحاد در قضیه فلسطین بویژه بین احزاب و شاخه‌های قدرت در یمن تاکید کرد و همگان را به اتحاد در این مسئله دعوت نمود.

پس از صحبت عبدالمجید الزندانی، بسیاری از رهبران و شیوخ اخوانی یمن به ندای وی لبیک گفته و اعلام کردند تا پایان جنگ غزه، اختلافات با انصارالله را کنار خواهند گذاشت. اولین کسی که بلافاصله پس از صحبت الزندانی به این درخواست لبیک گفت، پسرش محمد الزندانی بود. وی در جواب منتقدین خود اعلام کرد که ما اتفاقات دماج، صنعا، جامعه الایمان و… را فراموش نکرده‌ایم و نخواهیم کرد اما در شرایط فعلی باید در برابر واجبی مهمتر متحد شویم…..

همچنین محمد ناصر الحزمی، نائب رئیس پارلمان دولت مورد حمایت عربستان نیز در توییتی نوشت که ما با انصارالله اختلافات گسترده‌ای در داخل یمن داریم و مشغول به جنگی هستیم و تر و خشک را می‌سوزاند؛ اما در قضیه فلسطین متحد هستیم و در یک صف ایستاده‌ایم….. . وی در آخر می‌نویسد که میدانم کسانی از این حرف‌های من ناراحت و خشمگین خواهند شد اما این حقیقتی است که هر کس به نفس خود رجوع کند آن را تایید خواهد کرد.

به طور کلی، حمایت از تحرکات انصارالله در دریای سرخ و خلیج عدن در میان مخالفین انصارالله در یمن پس از صحبت‌های الزندانی روند رو به رشد به خود گرفته و به طور مثال، چهره‌های یمنی مثل توکل کرمان که قبل از این نسبت به تحرکات انصارالله موضع منفی داشتند، در مواضع اخیر خود نسبت به اقدامات و حملات آمریکا به یمن و پایگاه‌های انصارالله واکنش منفی نشان داده و آن را محکوم کردند.

منبع سیاق
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.