خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

طراحی اپلیکیشن برای تحریم کالاهای اسرائیلی

حامیان فلسطین، اپلیکیشنی مخصوص تلفن همراه برای شناسایی محصولات و تحریم کالاهای اسرائیلی طراحی کرده‌اند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، همزمان با کمپین‌های بزرگ جهانی در حمایت از فلسطینی‌ها و در شرایط تداوم جنایات وحشیانه اسرائیل در نوار محاصره شده غزه، فعالان حامی فلسطین برنامه جدیدی را روی تلفن‌های هوشمند راه‌اندا‌زی کردند که با خواندن بارکد روی محصول به تحریم کالاهای اسرائیلی کمک می‌کند.

این اپلیکیشن No Thanks نام دارد و روی سیستم‌های عامل اندروید و آیفون کار می‌کند.

به گفته طراحان، این اپلیکیشن در حال حاضر بر روی مارک‌های فروشگاه‌های مواد غذایی و دیگر محصولات تمرکز دارد، اما آنها گفتند که در حال کار بر روی نسخه جدیدی هستند که شامل دسته‌های بیشتری از مواد غذایی است.

بلومبرگ گزارشی منتشر و در آن اعلام کرد کمپین تحریم برندهای آمریکایی مانند استارباکس و کوکاکولا رقبای محلی آنها را در خاورمیانه تقویت کرده است.

بسیاری از مصرف‌کنندگان در جهان عرب و کشورهای اسلامی، مانند پاکستان با خشم از حمایت آمریکا و اروپا از اسرائیل و به دلیل عدم اعمال فشار بر اسرائیل برای توقف جنگ غزه، از خرید محصولات خارجی خودداری کردند که باعث کاهش فروش شد.

در هفته‌های اخیر، کریس کمپنگینسکی، مدیرعامل گروه مک‌دونالد، هشدار داد که شرکت او با توجه به کمپین‌های رسانه‌ای که در مورد این شرکت به راه افتاده با یک واکنش تجاری واقعی در خاورمیانه روبه‌رو شده است.

همزمان ارزش سهام رستوران‌های زنجیره‌‌ای آمریکایی مثل KFC ،Krispy Kreme و Hardee’s در بازار سهام عربستان سعودی و در دوره پس از جنگ غزه ۲۷ درصد کاهش یافته است. تحلیلگران از مدت‌ها قبل انتظار داشتند که فروش این شرکت‌ها تحت تأثیر جنگ قرار گیرد؛ این روند نشان‌دهنده دوران جدیدی در نحوه مدیریت بحران در دنیای برندهای مصرف‌کننده بزرگ است که خریداران مسائل تجاری را با سیاست‌های دولت‌ها مرتبط می‌دانند.

چندین شرکت بیانیه‌هایی صادر و بر بی‌طرفی سیاسی خود تأکید کردند، اما جنبش بایکوت از زمان شروع جنگ افزایش یافته و نشانه‌ها حاکی از گسترش آن است.

منبع ایکنا
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.